Gradske vlasti dale dozvolu za rušenje jedne od najstarijih zgrada na Novom Beogradu

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Youtube screenshot

Juče su ispred zgrade Ikarusa u Bloku 9 na Novom Beogradu zatečeni radnici kako postavljaju ogradu i dovoze mašine, a odmah uveče organizovan je protest Inicijative Ne da(vi)mo Beograd protiv rušenja jedne od najstarijih zgrada na Novom Beogradu.

Još 2015. obećano je da će Ikarus biti sačuvan, međutim sada je izdata građevinska dozvola za dva velika objekta na toj parceli, kaže za Danas Ksenija Radovanović iz Ne da(vi)mo Beograd.

„Pre dve godine napravljen plan da se svaka zelena površina u Bloku zauzme, pokrenuli smo peticiju koju je potpisalo 3000 ljudi iz Bloka i zaustavili rušenje. 2015. nam je na javnoj sednici Komisije za planove rečeno da će Ikarus biti sačuvan, međutim, sada vidimo da je Gradska vlast izdala građevinske dozvole za izgradnju dva velika objekta na toj parceli – kaže Radovanović i dodaje da je to vrhunac bahatosti, jer pored toga što su sve zelene površine u bloku zauzete, i nema gde igla da se zabode, sada ruše najstariju zgradu na Novom Beogradu.

Protest je zakazan i za danas u 19 časova.

Upravna zgrada „Ikarusa” koja datira iz 1938. godine i jedna je od najstarijih zdanja na levoj obali Save. Međutim, zgrada nema status kulturnog dobra niti je pod prethodnom zaštitom. Preduzeće je osnovano 1923. godine u Novom Sadu, a nekoliko godina kasnije preseljeno u Beograd. U fabrici su se sastavljale letelice koje su čuvale srpsko nebo od nacističkih aviona na početku Drugog svetskog rata, a njegovi konstruktori su za vreme okupacije postajali domaći agenti odgovorni za sabotaže neprijatelja i onesposobljavanje njihovih aviona. U “Ikarusu” je od 1924. godine do početka Drugog svetskog rata proizvedeno čak 477 aviona, a u tom periodu preduzeće je imalo od 2000-3000 zaposlenih.

Vlasnik „Ikarusa” Dimitrije Konjović ušao je u istoriju kao prvi pilot koji je potopio podmornicu. Kad je pogodio plovilo, on se svojim hidro-avionom spustio i spasao francuske vojnike koji su uspeli da isplivaju za šta je dobio počasnu diplomu Francuske za hrabrost, humanost i milosrđe u Prvom svetskom ratu.

Pogledajte priču o ovoj zgradi.

Izvor: BIZLife, Danas

Foto: Youtube screenshot

Komentari 1

  1. L. Beta

    Nas bivsi kralj Aleksandar Karadjordjevic je srusio kulturno-istorijsko dobro, ocuvani grad na vrhu Avale za koji je Evlija Celebija napisao da je jedna od 6 (sest) najznacajnijih srpskih utvrdjenja onog vremena. I to da bi Mestrovic sagradio kopiju persijske grobnice.
    Ikarusova zgrada mozda ima emotivnu vrednost ali nije kulturno-istorijsko dobro. Ni ja ne mogu da prezalim svoj FIAT 600 iz 1959, a ipak je morao da ode u staro gvozdje.