KBF2017: U Srbiji na petoro ljudi dvoje finansijski izopšteno

KBF_Lane_Mastercard_Tw
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Twitter

„Na isti način na koji je parna mašina uticala na transformaciju društva, na isti način na koji je moć električne energije transformativna, možete zamisliti da će na isti način i digitalno doba uticati na našu decu,“  rekao je danas na otvaranju Kopaonik biznis foruma Džejson Lejn (Jason Lane) izvršni potpredsednik za razvoj tržišta Evrope u Mastercardu i dodao da je najbolji primer digitalnih tehnologija mobilni telefon, koji donosi disruptivne poslovne modele, ali unose i inovacije u finansijsku industriju i bankarski sektor..

„U svetlu ovog trenda. digitalna partnerstva su sve važnija i važnija za Vlade, NGO sektor i kompanije, jer digitalno doba omogućava sigurna plaćanja, a potrošačima omogućava glatko iskustvo kupovine. Kupci koji su se već uverili u pogodnosti ovakvih plaćanja su najbolji promoteri elektronskih plaćanja.“

Lejn kaže da svi moraju imati koristi od najnovijih tehnologija, ali da i dalje veliki broj ljudi nema pristup njima.

„Procena je da oko 138 miliona ljudi, samo u Evropi, nema pristup najnovijim tehnologijama, oni su finanijski izopšteni i važan je način na koji ćemo se postaviti prema ovom pitanju.  U Srbiji, na petoro ljudi, dvoje su finansijski izopšteni, delom jer sami odbijaju da koriste moderne tehnologije u oblasti bankarstva, itd. Stoga je izuzetno važno da razumemo zašto su oni sami odabrali da nemaju račune na primer, zasto se u velikoj meri oslanjanju na novac što ima direktan uticaj na ekonomiju i baš tu postoji veliki prostor za poboljšanje jer se smatra se da je 25% GDP u Srbiji siva ekonomija“, kaže Lejn i dodaje da ohrabruje da je eko sistem mobilnih platformi u Evropi pokazuje da su potrošači spremni i da imaju jasnu percepciju digitalnih plaćanja.

On je dodao da se oko 60% ljudi u jugoistočnoj Evropi izjasnilo da koriste i da su naviknuti na digitalna plaćanja, dok je u Srbiji, čak 74 odsto građana zadovoljno sa nivoom digitalizacije u zemlji.

Izvor: BIZLife

Foto: Twitter

Piše: Jelena Mikić