Milan Stamatović za BIZLife: Gondolom branimo svoju zemlju

StamatovicSCRN
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Printscreen

Intervju vodila: Nataša Mijušković

Posle dve godine pokušaja da dobiju građevinsku dozvolu za izgradnju gondole, Zlatiborci su se, u znak protesta, prošle nedelje okupili u Beogradu gde su nadležnima predali novi zahtev, ali i tražili ostavke ministarki građevinarstva i pravde. Prethodno su, dva puta od početka godine, organizovali “Svesrpsku mobu” na Zlatiboru, odnosno radnu akciju za izgradnju panoramske gondola koja bi spajala Zlatibor i Tornik. Projekat, vredan 13 miliona evra, finansirala bi Opština Čajetina.

Ministarstvo građevinarstva podnelo je krivičnu protiv predsednika Opštine Čajetina zbog izgradnje gondole bez građevinske dozvole, a Milan Stamatović najavljuje krivičnu prijavu protiv ministarke – zbog klevete. O svemu tome, pre svega zašto je gradnja počela bez građevinske dozvole, predsednik čajetinske opštine govori za BIZLife:

Zbog toga što je Zorana Mihajlović poklonila 2 213 hektara državnog zemljišta u centru Zlatibora privatnim licima i time direktno blokirala i onemogućila izdavanje građevinske dozvole, jer deo devet kilometara duge trase gondole mora da pređe preko tog zemljišta.

U resornom ministarstvu ne spore da je to značajan projekat ali, kažu, nije dostavljena sva potrebna dokumentacija. Šta Vi kažete? Šta se to, kako kažete, traži od Vas više nego od drugih?

Više puta dostavljamo istu dokumentaciju, ne prihvata se. Laž da nismo dostavili svu potrebnu dokumentaciju jeste način da se manipuliše javnošću u Srbiji koja je, inače, listom naklonjena našem projektu, najvećem razvojnom projektu u srpskom turizmu. Ovakvim lažima Ministarstvo prikriva poklanjanje državne zemlje privatnim licima bliskim SNS-u.

Zbog čega država još ne prebacuje zemljište na Opštinu Čajetina?

Pre svega, zbog političkih razloga, jer režimu državnih raspikuća nije po volji lokalna vlast u Čajetini, ali i zbog obaveza koje su eksponenti režima, pri preuzimanju vlasti, preuzeli od nalogodavaca.

Postoje li neka dešavanja na Zlatiboru koja, kao što navode nadležni, pokušavate da prikrijete?

Nema ničega. Sve republičke inspekcije, pa čak i SBPOK, više puta su kontrolisali naš rad. Osim sitnih administrativnih propusta, nikada ništa nezakonito, a kamoli kriminalno, kao što nas Mihajlovićka blati – nije nađeno! Мislim da nenarodni režim u Beogradu boli to što je Čajetina lokalna sampouprava s najmanjim brojem nezaposlenih i najvećim budžetom po stanovniku u celoj Srbiji! Е, oni zato misle da je to „Eldorado“ koji oni, pošto-poto, pa makar i silom, moraju da preuzmu, iako ih narod neće – što je pokazala i činjenica da sam na predsedničkim izborima, na Zlatiboru, osvojio tri puta više glasova od Vučića.

Navodeći da su mnogi objekti na Zlatiboru nelegalno izgrađeni, resorno ministarstvo najavljuјe da će, „ono što je ostalo na Zlatiboru“, proglasiti Parkom prirode. Kažu, pored ostalog, da ste dali dozvolu za izgradnju kolektora na jezeru. Zašto?

Ponovo, očigledna laž i zamena teza. Park prirode ne obuhvata zemljište koje je Zorana Mihajlović poklonila naprednjačkim tajkunima, kao što su zemljište PK „Zlatibor“ i „Zlatibor-turista“, ali zato obuhvata izlaznu stanicu gondole, što znači da je cilj režima da se osujeti izgradnja ove, 13 miliona evra vredne investicije koju je Opština Čajetina sama finansirala i koja bi se isplatila za samo godinu dana. Podsećam, predsednik opštine ne izdaje dozvole što bi ona, kao ministar opšte prakse, pa i građevinarstva, pored ostalog, trebalo da zna.

Ministarka je protiv Vas podnela krivičnu prijavu zbog gradnje gondole bez dozvole, a Vi uzvratili krivičnom prijavom zbog klevete? Kakav epilog očekujete?

Kada sednu na optuženičku klupu predsednik-premijer, Siniša Mali i njegovi tzv. arapski pajtosi, Zukorlić i Zorana, zbog „Beograda na vodi“, „Savamale, novopazarskog „čardaka ni na nebu ni na zemlji“ i mnogo čega još, mogu onda i ja.

Zašto je oprema za gondolu kupljena pre nego što se i znalo kuda će ona proći?

Trasa je utvrđena planskom dokumentacijom, urađene su brojne studije, jasno se zna kuda ide trasa gondole. Dakle, Vaše pitanje je, na žalost, utemeljeno na još jednoj u nizu laži ministarke za sve i svašta koja se, čuda velikoga, razume i u energetiku, i u građevinarstvo, i u saobraćaj, i u životnu sredinu, i u infrastrukturu, jer je, za sve te oblasti, bila ministar od 2012. naovamo!

Postoji li šansa da oprema propadne ukoliko se gradnja oduži?

Oprema ne može da propadne jer je rađena tako da bude izložena najrazličitijim atmosferskim uticajima, kao i sve žičare po svetu. Ali, nanosi se velika šteta lokalnoj samoupravi i državi zbog toga što predstavnici te iste države blokiraju ovu investiciju.

Šta je, po Vama, pravi razlog za odugovlačenje izdavanja građevinske dozvole za celu dužinu trase gondole?

Izdavanjem građevinske dozvole za „Zlatiborsku gondolu“ počeo bi, kao kula od karata, da se ruši ceo jedan, dobro iskreiran i organizovan koncept izdaje državnih i nacionalnih interesa ministara raspikuća, jedno stanje u kome je jedan kadija koji i tuži i sudi i presuđuje i osuđuje, i od čije dobre volje isključivo zavisi da li neki deo Srbije ima šanse da preživi ili da bude osuđen na smrt. Jer, kada bismo mi dobili dozvolu, verovatno bi i ostali delovi Srbije, po tom principu, poželeli, a možda i uspeli da se brane i odbrane svoju zemlju. Jer, ne zaboravite, od 1. septembra, u Srbiji će stranci moći da kupuju naše najplodnije i najatraktivnije zemljište a, kao što se zna, taj proces, ispod žita, pod patronatom nenarodne vlade, već uveliko teče.

Čiju sve podršku imate za izgradnju gondole?

Najvažnija mi je nepodeljena podrška građana Čajetine celog Zlatibora i Zapadne Srbije, ali i iz mnogih drugih lokalnih samouprava, podrška javnih ličnosti, ljubitelja Zlatibora i građana iz svih delova Srbije.

Izvor: BIZLife

Foto: Printscreen

Komentari 2

  1. jasna

    A u Novom Pazaru usvred centra grada M. Zukorlić može da gradi bez dozvole
    i niko mu ništa ne može, zato što je podržao SNS i Vučića.
    Stamatović je bio Vučiću protiv kandidat na izborim za predsednika i
    zato plaća cenu. Sve dok ne bude u SNS-u neće moći ništa.

  2. Milie

    „East-West bridge“ ministarka