Samo srećni i zadovoljni zaposleni daju svoj maksimum

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Atlantic grupa

„Atlantic grupa predstavlja uspešan poslovni sistem koji obuhvata kompanije u regionu jugoistočne Evrope, na evropskom Zapadu, kao i Istoku. Društvena odgovornost je integralni deo strategije razvoja kompanije, a rastom i širenjem poslovanja širi se i spektar odgovornosti prema okruženju kao i  svest o mogućnostima i potrebi sopstvenog uticaja na unapređenje opštih  uslova  poslovanja i društvene zajednice u kojoj poslujemo. Upravo zato, Atlantic sistematski nastoji da svoje strateško opredeljenje održivog poslovanja  u svim njegovim segmentima prilagodi regionalnim uslovima i potrebama zemalja u kojima posluje i ostvari ga kroz sve članice Grupe, pa tako i u Srbiji – od odgovornosti prema prirodnom i društvenom okruženju u kome posluju, to jest lokalnoj zajednici i životnoj sredini, poslovnim partnerima, finansijskoj zajednici, tržištu i svojim zaposlenima, uz poštovanje ljudskih i radnih prava“, kaže za BIZLife Elizabeta Mirčevska, regionalni direktor ljudskih resursa Atlantic Grupe.

Ona dodaje da je GRI izveštavanje po najnovijim standardima praćenja potreba stejkholdera potvrda dobre prakse i transparentnog poslovanja koju je Atlantic usvojio još 2007. ulaskom u UN Globalni dogovor. „Time se kompanija  obavezala  da redovno na godišnjem nivou meri utvrđene parametre i izveštava o unapređenju praksi održivog poslovanja, koja podrazumeva odgovorni i etički odnos naših kompanija prema svemu onome gde naše poslovanje može imati uticaja.“

Atlantic grupa se ističe kao jedna od kompanija koja zaista brine o svojim zaposlenima. Po čemu se razlikujete od ostalih i šta je karakteristično za Atlantic grupu kao poslodavca?

Poseban akcenat stavljen je na  upravljanje ličnim razvojem i razvojem karijera zaposlenih, kroz različite edukativne programe: od aktivnog razvoja leadership veština i talent menadžmenta do programa prepoznavanja mladih talenata i razvoja svakog zaposlenog kroz individualne razvojne planove. Osim eksternih treninga, u Atlantic-ovoj akademiji naši stručnjaci prenose svoja znanja kolegama, kako bi zaposleni razmenom iskustava nadogradili svoj posao. Na drugoj strani, edukujući kolege, oni kao treneri, razvijaju svoje veštine i čine iskorak dalje u svojoj karijeri.

Stvarajući ovako dinamično i kreativno radno okruženje u kojem se neguje timski rad, podstiču i cene profesionalizam, otvorenost i odgovornost za ostvarenje postavljenih ciljeva, kompanija utiče na  entuzijazam i posvećenost, kao i na  lojalnost  zaposlenih. Povećanjem  angažovanosti zaposlenih,  njihovim uključivanjem  u sve procese uz međusobno poverenje i iskrenu brigu, raste efikasnost timova i uspeh čitave kompanije. Zbog toga, svake godine radimo istraživanje, kroz anonimnu anketu, kako bi se unapredile oblasti koje možemo poboljšati.

Na koji način ste uspeli da izgradite taj dobar imidž?

Naša strategija je da stalno pronalazimo ne samo nove talente, već i načine za upravljanje talentima. Stoga ulažemo trud da kroz „employer branding“ aktivnosti privučemo u kompaniju kvalitetne ljude koji dele naše vrednosti, a najviše pažnje poklanjamo razvoju i zadržavanju talenata koje imamo u kompaniji. Unutar Atlantic Grupe upravljanje talentima predstavlja oblik upravljanja ljudskim kapitalom i to je dugoročan, sveobuhvatan i integrisan pristup podupiranju i ojačavanju temeljnih kompetencija kompanije. Generalni cilj projekta je uvođenje strukturnog procesa identifikacije, odabira, razvoja i zadržavanja talenata/naslednika za sadašnje i buduće potrebe Atlantic Grupe, a na osnovu uspostavljenog  modela na nivou svih zaposlenih, očekuje se osiguranje visoko fleksibilne i okretne organizacije kroz stvaranje održivog sleda rukovodećeg kadra na svim nivoima.

Na čemu se zasniva vaš Graduate Trainee Program i zbog čega je važno prepoznati talente?

Iz godine u godinu, na svim tržištima na kojima poslujemo, imamo poseban program, skrojen po meri onih koji su na početku karijere, na način da im omogući da brzo i uspešno zaplivaju poslovnim vodama. Atlantic Graduate Trainee daje priliku mladima s tek završenim fakultetom da naprave svoje prve profesionalne korake kroz jednogodišnji razvojni program koji uključuje upoznavanje sa poslovanjem cele kompanije, rad u određenoj funkciji i na projektu, niz edukacijskih programa i podršku mentora iz menadžmenta kompanije. Inače za nas je talenat svako ko želi da napreduje u karijeri i koji to pokazuje kroz svoj odnos prema radu, kroz ambicioznost, uživanje u onome što radi, postizanje vrhunskih rezultata, ko rado izlazi iz zone komfora, traži i prihvata povratne informacije i samoinicijativno radi na ličnom razvoju.

Upravo zato je ovogodišnja kampanja za Trainee 2018. generaciju sprovedena pod sloganom „Ask the Right Question“ kao najava za nešto neuobičajeniji proces selekcije u kojem je naglasak bio na potrazi za najhrabrijim i najznatiželjnijim kandidatima. Finalni korak u odabiru je bio postavljanje „pravog“ pitanja od strane kandidata, bilo kom zaposlenom iz bilo kog sektora kompanije – od proizvodne linije do Upravnog odbora.

Koja je akcija u okviru kompanije naišla na najbolju reakciju među zaposlenima?

U okviru društveno odogovornih aktivnosti, posebno bih istakla našu, sada već tradicionalnu godišnju volontersku akciju zaposlenih, koja kao Dan vrednosti traje pet godina za redom. Ideja koja je pokrenula program bila je da omogućimo zaposlenima da jedan svoj radni dan posvete zajednici u kojoj posluju, pod motom: Prilika da ovaj svet učiniš lepšim. Volonterskim radom na taj način zaposleni daju svoj doprinos  zajednici tamo gde je potreban, ali isto tako mogu da osete i ono lično zadovoljstvo, kada naše malo nekome bude veliko. Upravo zato su i inicijative na svim tržištima za organizaciju konkretnih  aktivnosti  ostvarene na osnovu želja zaposlenih. Prijavljivanje aktivnosti je moguće preko intranet aplikacije za sve ideje, da bi na kraju bilo odabrano pet do deset aktivnosti po svakom tržištu. Svake godine volonterske aktivnosti uključuju sve veći broj zainteresovanih zaposlenih, što znači  da je ostvarena afirmacija ličnog zalaganja širenjem ideje volontiranja, kao deo naših korporativnih vrednosti. Ove godine, širom Srbije,  volonterski timovi ujedinili su rekordnih 1.500 Atlantikovaca koji iz godine u godinu svojom pozitivnom energijom, složnim timskim radom, humanitarnim zalaganjem i dobrim osjećajem u kolektivu ostavljaju pozitivan trag i žive svoje korporativne vrednosti.

Da li biste više voleli da Atlantic Grupa u budućnosti bude prepoznata kao kompanija sa najboljim ili sa najsrećnijim zaposlenima?

Mislim da to ne može jedno bez drugog, samo srećni i zadovoljni zaposleni daju svoj maksimum, tako da su onda i rezultati najbolji.

_____________________________________________________________

„Pohvali kolegu“

Takođe, zaposleni u Atlantic-u dodatno imaju priliku da pohvale svoje kolege preko projekta „Pohvali kolegu“, koji je u svojoj četvrtoj godini realizacije. Kroz ovaj program do sada su Atlantikovci pohvalili više od 1.500 kolega, čime su pokazali da poštuju i zdušno nagrađuju kolege koji redovno promovišu vrednosti korporativne kulture, a to su kreativnost, strast i rast. Prepoznat kao otvoren, znatiželjan i ambiciozan, Atlantic svojim postojećim i novim kolegama, partnerima ili investitorima nudi beskrajan okean prilika za rast i razvoj.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Atlantic grupa