X

Edukacija

‘Email’ marketing: Ili radite to kako treba, ili nemojte raditi

PinterestFacebookTwitterShare

Kada se pojavio, email je nazivan čudom, ali danas, pored svih drugih dostupnih i rasprostranjenih oblika komunikacije na internetu, email je pomalo zapostavljen i mladi ga često uopšte ne koriste. Ipak, jedan od preduslova da kompanija ili biznis bude uspešan jeste da pažnju poklanja email marketingu. Zašto je to tako, na Webiz edukaciji na Zlatiboru, od 16. do 18. juna, govoriće Svetozar Krunić, Head of User Acquisition u Active Collab. On kaže da tri glavna razloga zbog kojih biste se posvetili email marketingu jesu 1. činjenica da je i dalje najpovoljniji marketing kanal za postizanje konverzija; 2. da daje neverovatnu mogućnost povezivanja sa CRM sistemom i drugim bazama i 3. to što je evoluirao u veoma „moćnu mašinu“.

Da li je email lista najvredniji resurs svakog marketara?

Vredna je, pogotovo ako je uredno održavana i segmentirana. Najvrednije je ono što marketar nosi u sebi, logiku kojom će tu listu da koristi. Način na koji će da manipuliše podacima i poruku koju će poslati.

Kako najlakše, ali i najbrže, prikupiti bazu korisnika?

Najlakše bi bilo kroz neke nagradne igre gde se ostavi email radi učešća. Problem se javlja kasnije kada na te adrese želimo poslati poruku. Ti ljudi najčešće ne žele da čuju za nas, ni od nas, pogotovo ako nisu ništa dobili. Kvalitetnija lista bi bila ako bi se npr. ostavio email radi downloada nekog e-book sadržaja. Takve čitaoce već zanima nešto što imate i odnos je ravnopravniji. Reaguju na vaš sadržaj i rado se vraćaju na sajt. Međutim postoji i kupovina, ali, vi ne znate koju listu da kupite, koja lista je najbolja za vas. Bolje za taj iznos napravite sadržaj koji će privući prave čitaoce.

Koje su glavne odlike dobrog newsletter?

Učestala čitanost, reagovanje na sadržaj, u grubom prevodu Open rate i CTR. Volim da pogledam i koliko je taj newsletter podeljen, ili prosleđen nekome. Prosleđivanje je takođe dobar način da dođete do nove publike, jer se uglavnom prosledi nekome koga to zanima. O dobrom newsletteru se priča i dobar newsletter zna da stvori iščekivanje do sledećeg broja, kao kada čekate nastavak knjige, serije...

Kako personalizacija utiče na rezultate email kampanja?

Personalizacija je sjajna, daje osećaj da iza toga stoji čovek, a ne mašina. Lepše je čitati takve emailove. Dobijao sam email gde je u prvom redu pisalo “Poštovani Svetozar”. Nisam imao osećaj da treba da čitam to, jer nije posvećeno dovoljno pažnje. Čitaocima kada želite da personalizujete sadržaj uradite to kako treba, ili nemojte raditi. Ne ostavljajte aljkavo urađen posao samo zato da bi se reklo da imate personalizovane emailove. U praksi mi se pokazalo da čitaoci lepo reaguju na personalozivan sadržaj. Ovde ne mislim samo na obraćanje po imenu, koje je pri tome u pravilnom padežu, već i o sadržaju koji se plasira. Danas imamo mnogo alata koji nam pomažu da sadržaj prilagodimo navikama čitalaca.

Za koje tipove biznisa e mail marketing može biti najefikasniji?

Najčešće pričamo i e-komerc biznisima i transakcije i konverzije uvek zamišljamo kao proces koji podrazumeva novac ili neku finansijsku vrednost. Onda merimo učinak, koliko čega je prodato kroz email kao kanal marketinga, kolika nam je marža, koliko smo platili slanje i koliko nam je ostalo. To je jasna računica. Vidim prednost u zakazivanju pregleda kod lekara, gde bi mi stigao podsetnik o tome, ili promeni termina. Ova radnja moze da bude automatska. Ceo sistem se poveze na CRM. Tako da bi tu efikasnost merio sa potrebom. U ovom slučaju lekaru nije bitno koliko je pacijent platio, već da li je došao u zakazan termin, a konverzija ovde postaje momenat dolaska u ordinaciju, dok je online prodavnici važno da li je proizvod ponuđen kroz email i zaista prodat.

Koje email marketing kampanja biste izdvojili kao primere dobre prakse?

Lično mi više odgovaraju neagresivne kampanje, koje su u pravom momentu više nego u svakom momentu. To odražava potpuno vladanje informacijama o ponašanju i o navikama čitalaca/primalaca poruke. Poslednja kampanja preko koje sam načinio konverziju je bila prijava za povoljne karte za EXIT festival.

Povezane vesti

Izvor: BIZLife