Animirani dizajn kao odgovor nestrpljivosti današnje publike

Content-Exp-baloon
PinterestFacebookTwitterShare

Đorđe Mojsilović, dizajner, The Content Studio Represent Communications

U sve bržoj i dinamičnijoj sredini, gde je sve u neprestanom pokretu, među signalima i simbolima koji svakodnevno obasipaju naša čula sa svih strana, mlađe generacije su razvile odbrambene mehanizme u vidu sve veće neosetljivosti na reklame i sve veću netoleranciju na marketinški sadržaj. Moramo da budemo iskreno zaintrigirani i privučeni da bismo uopšte razmotrili poruku, a animacija sa dobrim sadržajem uvek dobro radi taj posao.

Animirati od animatio znači davati život, dušu. Kroz istoriju je proces animacije povezivan sa magijom koja začarava gledaoca, kao što je čarobna lampa – aparat koji su iluzionisti koristili da prikažu natrprirodne pojave koje se u stvarnosti ne mogu videti i oduševe gledaoce. Potonji  aparati kao Taumatrop, Zootrop i Kineograf imali su za zadatak zabavu i edukaciju u kojoj se ređanjem statičnih slika kao hipnozom postizala iluzija pokreta.  Naravno, tu su i crtani filmovi na kojima smo svi odrasli. Prema tome ljudi generalno prema animaciji imaju pozitivan stav, kao prema nečemu što nas u isto vreme i zabavlja i pruža nam mogućnosti da prikažemo ili vidimo stvari koje bi drugačije bilo nemoguće videti. Današnja digitalna sredina, koja održava dinamiku potrebnu novim generacijama je savršeno tlo za razvijanje Motion Design-a. Internet, sa društvenim mrežama i YouTube-om pruža mogućnost lakog plasiranja i brzog širenja kvalitetnih Motion Design projekata na globalnom nivou.

Animirani dizajn je savršeno oruđe, koje odgovara nestrpljivosti  današnje publike. Ono na zabavan i jednostavan način može preneti bitne informacije, lakše može dopreti čak i do najzahtevnije publike  i u određenim situacijama, ako postane viralno, može prevazići i sam okvir sadržaja i rasejati poruku po mestima do kojih inače ne bi došla. Ako je kvalitetna i dobro urađena, privućiće nas da vidimo čak i one stvari koje ne ulaze i naš uži krug interesovanja. Što je opet omogućeno zahvaljujući internetu gde se stvari šire po principu meme-ova. Pažnja gledaoca se, za razliku od statičnih infografika, potpuno usmerava i reguliše, tako da on ne mora ništa da radi, samo da uživa u predstavi.

Takođe animacija u službi content i digitalnog marketinga pruža veću kreativnu slobodu pri pravljenju same priče u kojoj uživaju i autor i gledalac. Može se koristiti u svim sektorima, od laganih tema kao što su edukacija dece i zabavni programi, pa do ozbiljnijih tema, kao što su nauka, medicina i razvijanje ekološke svesti, upravo zbog svog karaktera koji sadržaj pruža jasno, zabavno i koncizno na način koji je razumljiv svima. Animacija je takođe efektna u brendiranju i rebrendiranju proizvoda, predstavljanju novih proizvoda, kao i privlačenja nove publike. Jeftinija je od pravljenja videa, gde je potrebna ekipa, razna oprema i dosta više vremena, osim ako se naravno radi izmešano, što može dovesti do veoma lepih rezultata.

Mogućnosti animacije su neograničene. Koristeći se ili crtanom (cel animation), 2.5D animacijom, 3D-om, stopmotion animacijom, projection mappingom ili mešanjem tih metoda sa fotografijom i videom, autor dobija paletu mogućnosti sa kojom može praviti umetnička dela koja će hipnotisati i oduševljavati publiku.

Više o ovoj i srodnim temama možete čuti 3. i 4. oktobra na Content Experience-u, prvoj konferenciji o content i digitalnom marketingu u Srbiji i regionu, koja će biti organizovana u hotelu Metropol.

Izvor: BIZLife