Bart de Vries: Odnosi sa javnošću su važniji nego ikad

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: PR

Bart de Vries je predsednik Međunarodne asocijacije za odnose s javnošću (IPRA), globalna mreža PR profesionalaca i redovni sudija za razne nacionalne i međunarodne PR nagrade, uključujući globalne nagrade Golden World IPRA. De Vries će 06. decembra govoriti i na jednoj od najpopularnijih regionalnih strukovnih PR konferencija, PRilika 2017, u okviru koje će učesnicima govoriti o kreativnosti, merenju i evaluaciji, ali i izazovima sa kojima se struka odnosa s javnošću danas suočava.

Koja je uloga kreativnosti u oblasti odnosa s javnošću ?

Kreativnost je od presudnog značaja za PR profesiju (agencijsku i unutrašnju ) zbog jednog preovlađujućeg razloga: istaknuti se. Postoji neverovatan stepen buke u komunikacijskom svetu, a kreativnost je ta koja pomaže da se izdvojimo iz toga. Motivacija da budemo drugačiji i bolji se zasniva na jednostavnom principu po kom odnosi s javnošću funkcionišu, a to je da se izvrši određeni uticaj. Taj uticaj se ispoljava kroz tri nivoa: biti na listi, biti inspirativan za druge i pokrenuti javnost na akciju. Uzimajući ovo u obzir, očigledno je i to da kreativnost u odnosima s javnošću i te kako može pružiti konkurentsku prednost.

Kakva je i kolika je uloga odnosa s javnošću u budućnosti ?

Uprkos tome što su termin i definicija ponekad diskutabilni, odnosi s javnošću su važniji nego ikad.  PR nastoji da stvori uzajamno korisne odnose između organizacija i njihovih ciljnih javnosti. U komunikacijskom svetu koji je podeljen, pretrpan informacijama koje nisu samo informativne već često i manipulativne, PR može da bude i sredstvo koje će uneti transparentnost, dijalog i poverenje u haotičnom svetu komunikacija, koji danas imamo.

Kao osoba sa dugogodišnjim iskustvom u PR profesiji, možete li nam reći nešto o budućim i trendovima koji više nisu aktuelni u PR industriji ?

 Korporativne komunikacije s naglaskom na pasivno sprovođenje informacija su svakako prolazni trend. Kao PR profesionalci znamo da smo učesnici u komunikaciji a ne provodnici. Još jedan prolazni trend je i PR plan ili program koji detaljno opisuje aktivnosti u narednim mesecima. Ovo više nije moguće, jer se naš svet menja prebrzo, iznenada i često iznenađujuće.

Današnji i budući trendovi su takozvani agilni PR ili komunikacijski plan; merenje vrednosti u odnosima s javnošću; prilagođavanje metodologije merenja kroz PR profesiju kao i  čuvanje i održavanje reputacije u post istinskom svetu.

 

Izvor: BIZLife

Foto: PR