Da li je vašoj firmi uopšte potreban Viber marketing?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo

Ukoliko ste mislili da ste videli sve digitalne kanale i ideje na koje možete dati novac zarad promocije vašeg brenda, spomenimo još neku. Došlo je vreme da diskusiju o servisu Viber proširimo malo više od „Da li je pravilno Viber ili Vajber“. Ne dozivajte svoju publiku već idite na mesta na kojima se ona već nalazi, kako bi vas što bolje čula. Ljudi su počeli da većinu svog vremena provode na komunikacionim platformama koje su daleko od buke društvenih mreža, sponzorisanih sadržaja i selfija. Tome u prilog piše i mondo.rs navodeći da u Srbiji Viber ima preko pet miliona korisnika. Ta i slične aplikacije za dopisivanje odavno su, naročito za mlađe generacije, premašile SMS i predstavljaju osnovni način posredne interakcije u našoj zemlji.

Sa strane oglašivača ovakve platforme predstavljaju individualizaciju marketinga i novi kanal za plasiranje još direktnijih poruka koje dolaze u trenucima, najčešće privatnog i prisnog, dopisivanja. Zato je važno razumeti na koje načine Viber može da se iskoristi i da li je on nešto što svaki brend treba oberučke da prihvati.

Stikeri

Plaćeni Viber stikeri pojavili su se kao odlična šansa za sticanje simpatija ka određenom brendu, naročito ukoliko se kreiraju lokalizovane strategije (sadržaj i humor koji je svojstven ovom podneblju), koriste aktuelne teme, reči na srpskom jeziku i ako je ono što se plasira, na prvu loptu, drugačije i ne toliko promotivnog karaktera. Najveća greška bila bi napraviti stiker sa logotipom firme ili poruke koje bi koristili samo zaposleni iste (ukoliko im je za to ponuđena veća plata).  Nekoliko stikera koje plasirate moraju da imaju sopstvenu priču koja ih povezuje i da ih prožima ton duhovitosti.

Prvi i najbolji primer na domaćem tržištu nastaje kao delo Marka Somborca „Blic strip stikeri“ koji su za samo 48 sati preuzeti više od 100.000 puta, a u nešto dužem vremenskom intervalu ovu cifru je u susednoj Hrvatskoj dostigla Podravka „Lino“ stikerima. Kao dobar primer možemo spomenuti i „Klijent je uvek u pravu“, „Plazma“, „Young love in Belgrade“, „Vip“ stikere i druge.

Viber public account

Od poslednjeg update-a svaki brend može da napravi svoj javni nalog, odnosno javni čet na Viberu, i pozove neke od 800 miliona korisnika ovog servisa da ga prate. Na ovaj način, on pruža seriju rešenja pogodnih za korisnike svih profila koji pristupaju svojoj publici, upotrebom 1-na-1 chat opcije ili objave za ciljnu i širu javnost na jedinstvenoj intuitivnoj platformi. Kako je i iz samog Vibera rečeno, ova promena namenjena je tome da se na besplatan i jednostavan način omoguće informacije i posvećenost korisnicima brenda. On može da funkcioniše kao kanal jednosmerne komunikacije za podizanje svesti o brendu, s tim što u određenom trenutku sa marketinške strane gubi smisao, jer samo onaj kome vlasnik stranice da odbrenje može nešto da napiše, čime postaje samo još jedan kanal jednosmerne komunikacije.

Viber bot

Ovaj vid isključuje komunikaciju u realnom vremenu i slanje konkretnih pitanja, već su unapred obezbeđena polja gde korisnik postavlja zahtev klikom na jedno od njih, a unapred pripremljen odgovor viber bota šalje adekvatnu informaciju. Botovi mogu da služe i za organizovanje anketa, nagradnih igara, čitanje bloga i poslednjih vesti. Ovo je veoma dobar okvir za kreiranje dobrog i zanimljivog kontenta.

Budite oprezni prilikom komunikacije putem Vibera sa svojim korisnicima. Ljudi su svesni da su društvene mreže „javno dobro“ i da je to mesto na koje ne iznose previše lične ili poverljive informacije i zato im ne smeta kada ih sponzorisane objave targetiraju ili kada ih neko oslovi imenom ili spomene neku informaciju o njima koja je već na profilu. Sa druge strane, kada nekome pošaljete e-mail, Viber ili SMS reklamu prvo što primalac pomisli je: Odakle im moj kontakt? Da li sam ga dao dobrovoljno ili neko zloupotrebljava moje lične podatke? Praksa pokazuje da ljudi u Srbiji ne vole da ih oglašivač oslovi imenom u reklamnoj poruci, baš iz ovih razloga. Imajte visok stepen obazrivosti prilikom ove komunikacije, ali i korišćenja ličnih podataka, da vam se ne bi desilo da, poput Tehnomanije, ne povežete pravilno kolonu sa brojem i kolonu sa imenom korisnika u bazi, pa da tako Mariji stigne „Dragi Nikola“.

Da rezimiramo. Iako sa svih strana čujete priču o značaju digitala i potrebi da se u njega ulaže, prirodno, postavljate sebi pitanje – dokle više? Sajt kao hub, društvene mreže u ekspanziji, e-mail marketing, e-commerce platforme, Google ads… Sada još i Viber. Na kraju dolazite do pitanja da li ulagati novac u još jedan digitalni kanal, da li plaćati osobu da se bavi time i još važnije – da li angažovati agenciju koja će vam omogućiti sve te usluge.

Imajte na umu da obilje Viber opcija možete birati u zavisnosti od mogućnosti, obima i potreba poslovanja, a pre svega u odnosu na bazu korisnika koju možete pozvati. Podešavanje naloga može da iziskuje dosta novca, ali ono što dugoročno dobijate kupovinom dodatnih paketa i te kako može da uveća obim poslovanja. Na ovaj način možete postovati oglase, započeti komunikaciju ili omogućiti kupcu da je prvi započne, povezati više administratora na jednom nalogu, stvoriti potpuno novu priču kreativnim i originalnim stikerima (a svako ko ih preuzme je ujedno i vaš novi pratilac) i podići svest o onome što radite.

Na kraju dana, da li želite jednosmernu komunikaciju i podizanje svesti o brendu? Imajte na umu ROI i veliki procenat pročitanih poruka o kojem sve statistike govore. Ali mudro trošite budžet za marketing. Da li ste dobrovoljno veliki i da li imate informacija koje želite da oglasite za platformu u potpunosti posvećenu vama? Da li ste spremni za balans između „biti deo nečijih ležernih dopisivanja“ i „Javno oglašavanje informacija o brendu“? Ključ uspeha vaše komunikacije nalazi se u strategiji, a nju vam ne može obezbediti nijedna platforma. Upoznajte svaku ponaosob i shvatite šta kojom dobijate, a ako pravite prve korake, ono što je najvažnije da postavite jesu – prioriteti. Ne dozvolite da krenete na nekoliko strana već držite fokus i gradite svoj brend korak po korak.

I da, pravilno je Viber.

Izvor: BIZLife magazin

Foto: Promo

Piše: Danica Grujičić