15 načina na koji muškarci mogu da se bore protiv rodnih predrasuda na poslu

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Na bilo kojoj konferenciji o ženama i biznisu, neizbežno je da u publici bude nekoliko muškaraca. Kada dođe vreme za pitanja i odgovore, jednom od njih će dozvoliti da postavi pitanje, jer on je ipak tip i udostojio se da dođe. Često postavljaju isto pitanje: šta muškarci mogu da učine u borbi protiv rodnih predrasuda na radnom mestu?

Odgovor na to pitanje se može naći u novom članku Harvard biznis rivjua. Autori tog članka, profesor prava Džon Vilijams, koji je takođe osnivač Centra za radno pravo na Pravnom koledžu Hejstings Kalifornijskog univerziteta i Marina Malthop, naučna saradnica na istom koledžu, upozoravaju da predlozi u tom članku nisu ni glamurozni, niti će vas njihova primena ovenčati slavom. Teško da će vam unaprediti karijeru.

Naručite klopu. Kad ste već tu, možete li rezervisati konferencijsku liniju za sastanak u utorak? Zašto ne biste kupili poklon zaposlenoj koja je otišla na porodiljsko?

Ovi nezahvalni zadaci su deo cele jedne kategorije rada poznate kao kancelarijski kućni poslovi, a muškarci bi morali više da ih obavljaju. Kancelarije bolje funkcionišu kada se oni obavljaju kako treba. Doduše, niko za njih ne dobija aplauz, a svakako nikome neće povećati platu zato što ih dobro obavlja.

Uglavnom se takvi zadaci uvaljuju ženama. Kako se kaže u studiji Univerziteta u Nju Jorku, ironija je da kada ih muškarac obavlja, ocenjuju ga za 14 posto bolje od koleginice mu.

Naravno da je ovo nepravedno. A važno je. Ne radi se samo o kuvanju kafe na sastancima. Kancelarijski kućni poslovi oduzimaju dosta vremena, vremena potrebnog za važnije zadatke, zadatke koji bi mogli da dovedu do unapređenja i povišica. Dodeljivanje kancelarijskog domaćinstva skoro isključivo ženama ojačava stereotip da su žene negovateljice, a da se o muškarcima ima brinuti. Što zapravo znači da su im žene podređene. Čak i na poslu, gde smo navodno svi isto vrednovani i gde se od svih nas očekuje da se pridržavamo istih standarda ponašanja.

Takođe, ženama je teže da odbiju kancelarijske kućne poslove nego muškarcima. Muškarac koji ne želi da organizuje rođendansku proslavu u kancelariji može da kaže da je zauzet, ili još otvorenije, da je zauzet važnijim stvarima. Žene koje odbijaju kancelarijske kućne poslove češće optužuju da su sebične i da „nisu timski igrači“.

U idealnom slučaju, rukovodioci će početi da ovakve zadatke dodeljuju ujednačenije. Do tada, muškarci bi morali dobrovoljno više da ih obavljaju.

I, šta muškarci mogu da učine? Puno toga. Evo 15 predloga Vilijamsa i Malthopove:

  1. Hvatajte beleške.
  2. Budite ti koji će obezbediti konferencijsku salu.
  3. Budite ti koji će organizovati konferencijsku liniju.
  4. Organizujte kancelarijske zabave.
  5. Kupujte poklone za rođendane, penzije, bebe.
  6. Naručujte hranu.
  7. Organizujte zaposlene na nižim nivoima.
  8. Mentorišite.
  9. Budite u komisijama koje nisu povezane sa prihodima ili osnovnim poslovnim ciljevima.
  10. Bavite se manje vrednim klijentima.
  11. Pozabavite se kadrovskim zaduženjima.
  12. Pozabavite se rutinskim poslovima koji ne zauzimaju centralno mesto u poslovnoj strategiji.
  13. Napravite spisak zadataka.
  14. Pozabavite se nižim strateškim zadacima.
  15. Pobogu, skuvajte kafu ponekad.

Ništa tu nije glamurozno. Samo je neophodno.

Izvor: Inc.com, BIZLIfe

Foto: Pixabay