Bobinac: Srbija atraktivnija za ulaganje od Slovenije

PinterestFacebookTwitterShare

Srbija je kao investiciona destinacija možda atraktivnija od Slovenije jer su bolji podsticaji ulagačima u pogledu otvaranja novih radnih mesta i poreskih olakšica, izjavio je predsednik kompanije “Gorenje” Franjo Bobinac.
 
“Mislim da bi i Slovenija od Srbije dosta toga mogla naučiti, što se tiče privlačenja stranih direktnih investicija”, rekao je direktor Bobinac za Tanjug na nedavnom poslovnom samitu u Aranđelovcu.

Bobinac je mišljenja da se vlasti u Srbiji više bore za investitore, dok je i trošak radne snage, kako je rekao, dosta atraktivan, jer su plate u Srbiji znatno niže nego u Sloveniji. Prvi čovek “Gorenja” je, takođe, ocenio da Srbija ima veoma kvalitetnu radnu snagu, obrazovane inženjere i druge stručnjake.
 
S druge strane, da bi Srbija unapredila investicioni ambijent mora da poboljša infrastrukturu, posebno putnu i železničku, što će biti dobra osnova za dalji razvoj, ne samo “Gorenja” nego svih ostalih ulagača, domaćih i stranih, naglasio je Bobinac. Bobinac je podsetio da “Gorenje” pre par godina počelo proizvodnju bele tehnike u Srbiji u kojoj sada zapošljava 1.200 ljudi. “Počeli smo s prvom proizvodnjom frižidera u Valjevu, kasnije bojlera u Staroj Pazovi, a sada polako počinjemo i proizvodnju u Zaječaru, gde ćemo u prvoj fazi sklapati veš mašine, posebno za rusko tržište, pa i neki od programa za kupatila”, objasnio je direktor “Gorenja”.
 
Bobinac je napomenuo da fabrike u Valjevu i Staroj Pazovi oko 60-70 odsto proizvoda izvoze po svim “Gorenjevim” tržištima, a da će tako biti i sa fabrikom u Zaječaru. “Mi smo želeli da budemo shvaćeni kao domaći proizvođači, jer smo se uvek osećali ovde, na neki način, kao kod kuće. Nikada se, pa čak ni u vreme nekih političkih blokada i sa jedne i sa druge strane, nismo pomerali odavde. Uvek smo servisirali naše proizvode, gradili brend…”, istakao je Bobinac.
 
Bobinac je kazao i da da se za sada ne razmišlja o novim investicijama “Gorenja” u Srbiji. Predsednik kompanije je rekao da je posle 2009, kada je bilo velikih problema zbog pada prodaje, “Gorenje” već prošle godine radilo veoma dobro. “Ove godine imamo isto tešku godinu, ali napravićemo, na kraju, sigurno neki profit sa kojim ćemo reći, idemo dalje, razvijajmo prave proizvode. Uvek gledamo da nešto dobiju vlasnici (deoničari), da nešto dobiju zaposleni i, na kraju, da se firma razvija dalje”, zaključio je Bobinac.