Ajvar – novi leskovački brend

PinterestFacebookTwitterShare

Posle roštilja, domaći ajvar je postao drugi brend Leskovca. Udruženje “Leskovački ajvar”, Privredna komora Grada i Zadružni savez, za sledeću godinu najavljuju proizvodnju 200.000 tegli ajvara, a posla će biti za 100 proizvođača i prerađivača leskovačke paprike.

Potražnja za domaćim ajvarom u Leskovcu veća je od očekivane, pa se procenjuje da će biti proizvedeno 20 tona ajvara.

Desetak domaćinstava, koji su deo Udruženja “Leskovački ajvar”, sprema specijalitet jedinstvenog kvaliteta. Međutim, prve nesigurne korake nakon dobijanja sertifikata, pokazali su u samoj organizaciji i plasmanu proizvoda.

“Ove godine će ajvar ići preko udruženja za sindikalne organizacije i pojedina preduzeća, ali cilj nam je izvoz i prodaja velikim kolektivima”, kaže Stevica Marković, predsednik Skupštine Udruženja “Leskovački ajvar”.

Lakše je velikom proizvođaču ajvara, jedinom preduzeću u Udruženju, iza kojeg je višedecenijsko iskustvo, pa će se samo ovde proizveden ajvar naći u policama prodajnih objekata u zemlji, ali i van granica Srbije.

Direktor “Strela Klajić” iz Leskovca Dragan Stanojević kaže da je interesovanje znatno povećano otkad je ajvar postao brend. “Pored našeg tržišta, ove godine imamo i izvoz za Italiju i Kanadu”, zaključuje Stanojević.

Ove godine biće proizvedeno 20.000 tegli ajvara, a na markice iz Ministarstva poljoprivrede, koje su jasna oznaka brenda, još se čeka. Prvom sezonom nakon zaštite geografskog porekla, Regionalna privredna komora Leskovac, koja stoji iza celog projekta nije nezadovoljna. Ipak, kažu, da će sve biti lakše posle dobijanja međunarodnog sertifikata.
 
“Očekujem da ćemo sertifikat po Lisabonskom sporazumu dobiti do kraja godine, jer su neka evropska tržišta već nestrpljiva da ajvar vide kod sebe. Predstoji nam još dosta posla, ali raduje nas što je interesovanje poljoprivrednih gazdinstava za uključenje u ovaj posao sve veće”, kaže Goran Jović, predsednik Regionalne privredne komore u Leskovcu.

Za pripremu naredne sezone nije rano, jer ona treba da bude obeležena jedinstvenom ambalažom, deset puta većom proizvodnjom i izvozom u Italiju i Španiju, koja je već zainteresovana za uskoro treći leskovački brend – spržu.