Ada ciganlija: Petlja sve bliža pilonu

PinterestFacebookTwitterShare

Majstori na pristupnim saobraćajnicama mostu preko Ade ciganlije rade maksimalnim intenzitetom. Ni jutarnji mrazevi ne mogu da poremete neimare.
 
Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, u toku je izrada trećeg nivoa petlje “Radnička”. Njegova dužina je 365 metara i on će spojiti most na Adi sa petljom “Hipodrom”.
 
Do sada je urađeno 300 metara armirano-betonske konstrukcije koja vodi na sever ka Novom Beogradu, dok je na južnom smeru ka Topčiderskoj dolini u toku armiranje dvanaestog segmenta, koja je sada udaljena oko 15 metara od konstrukcije samog mosta, objašnjav Bajić. Završeno je betoniranje prvog od šest segmenata konstrukcije kružnog toka i radnici sada postavljaju armaturu za njegov sledeći deo, koji će u subotu biti ispunjen sa 1.000 kubnih metara betona.
 
Bajić dodaje da će petlja “Radnička” u tri nivoa povezivati most preko Ade, petlju “Hipodrom” i Radničku ulicu od Beogradskog sajma do kompleksa “Jugopetrola”, kao i trasu Beogradskog metroa. Ona predstavlja glavni deo južnog pristupnog puta mostu.

Koristeći kružni tok i rampe, saobraćaj će se preko Radničke ulice i Bulevara vojvode Mišića razvijati u sva četiri pravca – ka Obrenovcu, Novom Beogradu, Banovom brdu i centru grada, ističe on. Za slobodno odvijanje pešačkog i biciklističkog saobraćaja biće izgrađen dovoljan broj liftova, stepeništa, trotoara i staza. Radovi su podeljeni u tri faze, tako da je ove godine prioritet izgradnja saobraćajne veze sa petljom “Hipodrom”.

U drugoj i trećoj fazi biće završena izgradnja izdignutog kružnog toka sa silaznim i ulaznim rampama, zatim novi nadvožnjak u Radničkoj ulici preko železničke pruge, kao i druga neophodna infrastruktura. Svi radovi, vredni 68 miliona evra, biće završeni početkom 2013. godine.


Petlja “Radnička” se u svom trećem nivou nalazi na visini od 15 metara i u dužini od 365 metara predstavlja vijadukt između kojeg se nalazi konstrukcija dvokolosečnog Beogradskog metroa sa stanicom. Na drugom nivou nalazi se izdignuti kružni tok prečnika 40 metara sa dve saobraćajne trake, a osam ulaznih i izlaznih rampi sa kružnog toka usmerava saobraćaj u svim pravcima. U okviru petlje je i nov nadvožnjak u Radničkoj ulici iznad postojeće železničke pruge na mestu sadašnjeg tobogana. Ukupna razvijena površina svih delova petlje je oko 50.000 metara kvadratnih, od čega je više od polovine na izdignutoj konstrukciji.

 Na samom mostu u toku je izrada antikorozivne zaštite čeličnih delova, postavljaju se elektrokablovi u trupu mosta, montiraju se cevi za odvodnjavanje. Na delu konstrukcije namenjenom Beogradskom metrou završeno je betoniranje podloge i postavljena je guma za zaštitu od buke. Posle ugradnje svih završnih elemenata na konstrukciji mosta uslediće testiranje kosih kablova, a u četvrtak počinje postavljanje prvog sloja asfalta čitavom dužinom nizvodne strane mosta.