Putari udarnički rade na obilaznici

PinterestFacebookTwitterShare

Na obilaznici oko Beograda trenutno je otvoreno čak pet gradilišta. Radovi su fokusirani najviše na povezivanje Batajnice i Dobanovaca, ali i nastavak poteza od Ibarske magistrale ka tunelu u Resniku. Rasterećenje, kada ove deonice ponesu teret saobraćaja na svojim plećima, prestonica će osetiti za pola godine.
 



Ekipa slovenačkog “Primorja” zauzela je busiju na mostu “15” – prvom do tunela u Resniku. Prema rečima Dragana Glišovića iz “Puteva Srbije”, izbetoniran je noseći deo mosta, sledi slaganje armature i betoniranje ploče.
 
Od 15 stubova na koje se konstrukcija oslanja, ostalo je da se urade još dva, ističe Glišović. U nastavku trase je mehanizacija preduzeća “Ratko Mitrović” koja bagerima kopa usek za prilaz mostu iz pravca Ibarske magistrale. Inicijativa izvođača je da se posao uradi do 31. marta 2012. godine. U pravcu Orlovače su još dva mosta. “Trinaestica” je, takođe, u izgradnji i slične je dužine kao i “petnaestica”. Ove sedmice počinju radovi na mostu “14”, koji je najkraći.

Značaj ove deonice je što će rasteretiti centralni deo grada, ali i kružni tok u Rakovici, kojim sada preko Kružnog puta prolaze teretni kamioni preusmereni sa Gazele. Od 160.000 vozila, koliko dnevno prođe ovim mostom, 35 odsto su kamioni. U narednih šest meseci trebalo bi da bude završena i jedna od najznačajnijih deonica, duga osam kilometara, koja spaja Batajnicu i Dobanovce, a za to će se pobrinuti radnici koju su sve snage usmerili na ovaj potez i izgradnju petlji. Petlja Batajnica biće prvo mesto odakle će kamioni moći da izbegnu grad.

Bageri su odradili posao i na putu do Dobanovaca. Kukuruz je uklonjen i nasuto 520.000 kubika peska. Jedna strana puta dobila je i asfalt. Urađeno je i 1,2 kilometra petlje, a grade se uključne i isključne saobraćajnice. Plan je da se iduće godine povežu Dobanovci sa Kružnim putem iza tunela “Straževica”, a u sledećoj fazi u planu je nastavak tamo gde se bude stalo do Bubanj potoka. Od Dobanovaca, mostom preko Ostružnice, do Orlovače – put je završen. Odatle do Bubanj potoka grade se mostovi, bušiće se još jedna cev tunela Nova Straževica, kao i tunel u otvorenom iskopu kod Belog Potoka.


Osim finiširanja sektora “pet” predstoje i radovi na sektoru “šest”, od Avalskog puta do Bubanj potoka. Vrednost ovih radova trebalo bi da bude oko 80 miliona evra, a u planu je da ovaj novac bude obezbeđen iz kredita Evropske investicione banke. Do sada je u obilaznicu uloženo oko 200 miliona evra.