Na proleće 2012. nova petlja ka Pančevačkom mostu

PinterestFacebookTwitterShare

Neimari će uskoro opet raditi na Pančevačkom mostu, na desnoj obali Dunava. U Bulevaru despota Stefana već na proleće bi mogla da počne izgradnja nove petlje, koja će razmrsiti sadašnje ukrštanje puteva i omogućiti vozačima da se jednostavnije i bezbednije uključe u saobraćaj na “Pančevcu”.
 
Inače, na “Pančevcu” teče treća godina kako su radovi počeli, ali je urađena samo prva faza. U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je u pitanju poseban projekat, koji nije u sklopu rekonstrukcije samog mosta.
 
Radi se o denivelisanoj raskrsnici koja je Direkcija uvrstila u program za sledeću godinu i predložila Skupštini grada – objašnjava Nenad Bajić, iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište.
 
„Ukoliko grad prihvati predlog prionućemo na posao. Pri kraju je izrada projekta koji će biti gotov do kraja godine, a početak sledeće iskoristićemo za prikupljanje neophodnih saglasnosti. Očekujemo da ćemo sa radovima početi na proleće“, kaže Bajić.
 
Izgradnjom petlje u Bulevaru despota Stefana biće izbegnuta najkritičnija saobraćajna tačka – ukrštanje vozila koja idu ka mostu i onih koja dolaze iz pravca Karaburme. Time će biti obezbeđen sigurniji i efikasniji izlazak vozila na most. Urađen je idejni projekat po kojem se izrađuje tehnička dokumentacija. Zatim sledi rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, a potom izgradnja.
 
Nova pristupna denivelisana saobraćajnica u velikoj meri rešiće višedecenijski problem vozačima, međutim, da bi efekat bio potpun važno je i da se konačno nastavi rekonstrukcija samog mosta. Povremene popravke, Pančevačkom mostu produžavaju vek upotrebe, ali s obzirom na to da preko njega dnevno pređe više od 100.000 vozila i oko pola miliona ljudi, neophodno je završiti započete radove. Osim toga ovo je za sada jedini objekat kojim je premošćen Dunav u Beogradu i najkraći put do ovog dela Vojvodine.
 
Osim rekonstrukcije kolovoza na mostu i železničkog koloseka, druga faza radova podrazumeva i sanaciju pristupnih saobraćajnica. Planirano je da se zbog radova na kolovozu, kako ne bi obustavljali drumski saobraćaj, prostor na mostu predviđen za železničke šine – poploča. Time bi se dobile kolovozne trake koje bi se koristile dok traju radovi. Ali železnički saobraćaj bi bio obustavljen, najkraće godinu. Sredstva za rekonstrukciju Pančevačkog mosta trebalo je da obezbede: NIP – 1,6 milijardi, Direkcija za gradsko građevinsko zemljište – 600 miliona i AP Vojvodina – 200 miliona dinara.