Simonović: Srpskom medijskom scenom vladaju haos i bezakonje

PinterestFacebookTwitterShare

Predsednik Asocijacije medija Srbije Veselin Simonović izjavio je danas da je tržište na srpskoj medijskoj sceni urušeno i haotično i da na njemu vlada još veće bezakonje nego u prošloj godini.

FOTO: Tanjug
 
“Uspeli smo da loš Zakon o oglašavanju uklonimo iz Skupštine, ali ništa više od toga nismo postigli. Tržište je urušeno i haotično, a kazne prekršiocim zakona selektivne i simbolične”, smatra Simonović.
 
U govoru dobrodošlice za oko 120 učesnika drugog regionalnog samita štampanih medija u hotelu “Kontinental”, na kojem će biti reči o trendovima i finansijskoj situaciji u novinsko-izdavačkoj industriji, podsetio je da su štampani mediji uspeli da prežive godine krize i pokažu da su “vitalni deo srpske ekonomije i društva”.
 
Izvršni direktor Evropske asocijacije novinskih izdavača (ENPA) Fransin Kaningam pohvalila je Srbiju, odnosno sprske medije, što su se prvi pridružili ovoj organizaciji za sve štampne medije u Srbiji. “Misija nam je da predstavimo naše ideje evropskim institucijama i da imamo uticaj na svaku odluku i zakon iz medijske sfere koji se donosi na evropskom nivou”, pojasnila je Kaningam. Ona je dodala da štampani mediji i njihoiva on-lajn izdanja nisu industrija prošlosti nego budućnosti, jer doprinose demokratskoj debati i razvoju građanske misli.
 
Državni sekretar za informisanje i medije Dragana Milićević Milutinović istakla je da je nedavno usvojeno “kvalitetna Medijska strategija koja će da dovede do donošenja novih medijskih zakona”. “Završene su pripreme za formiranje radne grupe za izradu Nacrta zakona o javnom informisanju. Zakon o radio difuziji je u završnoj fazi, ali će on da sačeka usvajanja Zakona o javnom informisanju kako bi bili usaglašani”, precizirala je Milićević Milutinović. Prema njenom očekivanju, ovi zakoni će biti gotovi u “rano proleće” iduće godine.
 
Glavni urednik nedeljnika “Vreme” Dragoljub Žarković izjavio je da štampanim medijima, i pored svih predviđanja eksperata, “ne bi trebalo spremati nekrolog”. “Raste potreba ljudi da dobiju odgovor zašto se nešto događa. U vreme poplave informacija, kojih ima više nego što možemo da ‘svarimo’, ključni su odgovori na to pitanje”, smatra Žarković.
 
Novo doba, dodao je, donelo je i potrebu ka novom profilu novinara i urednika. “Došlo je doba eksperata koji mogu da pišu lepo i jednostavno o najkomplikovanijim temama. Budućnost štampanih medija tek počinje i spremni smo da odgovorimo na izazov”, zaključio je Žarković.