Srbija oskudeva u šoping centrima

PinterestFacebookTwitterShare

Srbiji, sa nešto više od sedam miliona stanovnika i 307.000 kvadratnih metara u šoping centrima, nedostaje trgovački prostor, zaključci su doneti u najnovijem izveštaju kompanije Jones Lang LaSalle.
 
Na hiljadu stanovnika Srbija ima 42 kvadratna metra maloprodajnog prostora, što je najmanje među sedam zemalja centralne i istočne Evrope. Najviše kvadratnih metara trgovačkog prostora na hiljadu stanovnika u regionu ima Češka – 231, a sledi Hrvatska sa 184, dok je Srbiji najbliža Rumunija sa 68 kvadrata.
U delu o Srbiji u izveštaju navodi se da nezrelost tržišta, manjak kvalitetnog prostora i rastuća tražnja podstiču oživljavanje projekata koji su na čekanju zbog ekonomske krize, kao i nova ulaganja u prostor za trgovinu.
 
Jones Lang LaSalle navodi da je ova godina za Srbiju izuzetno aktivna kada je reč o razvoju ističući da je u fazi izgradnje 156.000 kvadratnih metara prostora za trgovinu. To odgovara 45 odsto raspoloživog prostora, uključujući onaj u šoping centrima i “autletima”.
 
Među projektima na kojima se radi i biće završeni iduće godine su i maloprodajni park u Novom Sadu od 30.000 kvadratnih metara, Beogradski autlet šoping centar u Inđiji sa isto toliko kvadrata i kragujevačka Plaza sa 25.000 metara kvadratnih.
 
Kompanija Jones Lang LaSalle ističe da je interesovanje stranih mlaoprodavaca za srpsko tržište značajno, podsećajući da ih se ove godine pojavilo 11, uključući Zaru kids, Ninu Vest, Divu, Pandoru.
 
U novembarskom izveštaju Lasala se navodi i da su strani trgovci uglavnom usmereni na moderne trgovačke centre, ali i da su zainteresovani za širenje po Srbiji sa otvaranjem novih tržnih centara u Nišu, Kragujevcu i Pančevu.
Ukupno sedam zemalja centralne i istočne Evrope ima 14,7 miliona kvadratnih metara maloprodajnih trgovačkih objekata od čega je čak 51 odsto u Poljskoj. Međutim, u Poljskoj je u Varšavi samo 14 odsto ukupnog prostora u maloprodaji dok je situacija obrnuta u Srbiji, Hrvatskoj i Mađarskoj, gde se više od 50 odsto prostora nalazi u glavnim gradovima.
 
Jones Lang LaSalle je najveća evropska i druga u svetu kompanija koja pruža usluge iz oblasti nekretnina na lokalnom, regionalnom i globalnom nivou.