AP ukorio svoje novinare zbog Twitter-a

PinterestFacebookTwitterShare

Agencija Associated Press (AP) strogo je ukorila neke od svojih novinara, jer su urgentne vesti objavljivali prvo na društvenoj mreži Twitter, a tek posle toga u servisu svoje agencije.

AP je izrekao upozorenja nakon što su pojedinci na Twitteru objavili da su novinari ove agencije uhapšeni tokom protesta Okupirajmo Wall Street. Posle toga, rukovodioci AP-a poslali su zaposlenima e-mail u kojem ih podsećaju na politiku agencije prema korištenju društvenih mreža na internetu.

Ovaj slučaj ponovo je otvorio debatu o odnosu tradicionalnih medija prema remetilačkoj prirodi društvenih mreža.

Twitter je za mnoge postao servis na kojem se objavljuju urgentne vesti, ali mu nedostaju ugled i preciznost koji krase tradicionalne medije. To što svako može da objavi ekskluzivnu informaciju, ne znači da su one uvek tačne, navodi se u komentaru BBC.

Twitter je nezaobilazna alatka u redakcijama medija širom sveta, ali je istovremeno primorao informativne kuće, među njima i AP, da sastave stroga pravila o korištenju društvenih mreža. “Ako posedujete informaciju, fotografiju ili video koji su dovoljno ekskluzivni ili urgentni da bi imali status urgentne vesti, treba da ih prvo objavite u našem servisu, pre nego što razmotrite njihovo stavljanje na društvene mreže”, navodi se u AP-ovom pravilniku.

Upravni urednik AP-a Lu Ferara je poslije novog incidenta poručio zaposlenima da je njihova prva dužnost agencija, a ne Twitter.

Urednik za društvene medije u Reutersu Entoni de Rosa smatra da politika novinskih agencija prema ovakvim servisima mora da se preispita. “Novinske agencije moraju da evoluiraju ili će nestati”, napisao je De Rosa upravo na Twitteru. On je dodao u blogu svoje medijske kuće da je pogrešno pretvarati se da Twitter ne postaje sve više izvor sa kojeg se ljudi informišu u realnom vremenu”.

De Rosa je ocenio da su “novinske agencije i dalje važan deo medijskog posla i da će to uvek biti”, ali je dodao da društvene mreže pomažu promovisanju Reutersovog brenda i povećanju posećenosti web stranice ove kuće. De Rosa je zaključio da bi odricanje od korištenja društvenih mreža bilo “potpisivanje smrtne presude” za Reuters kao medijsku kompaniju budućnosti.

Urednik BBC-evog web portala Stiv Herman kaže da su pravila ove kuće koja važe za zaposlene u vezi sa korištenjem društvenih mreža zasnovana na zdravom razumu i da se mogu svesti na: “Ne činite ništa glupo.”

“Smatram da su brzina i neposrednost Twittera nešto sa čime informativne kuće još pokušavaju da izađu na kraj. U BBC-u pokušavamo da osiguramo da imamo najbolje sisteme koji garantuju da je naše izveštavajnje brzo koliko je to moguće na svim našim servisima, dok istovremeno ostajemo privrženi tačnosti. Twitter sigurno ubrzava taj tempo”, rekao je Herman.