Matović: Konkurencija će smanjiti marže

PinterestFacebookTwitterShare

Dolazak novih velikih trgovinskih lanaca u Srbiju značajan je zbog povećanja konkurencije, koja bi trebalo da snizi trgovinske marže, ocenio je državni sekretar u Ministarstvu poljoprivrede i trgovine Vladimir Matović.
 
Na konferenciji “Trgovinski lanci i ekonomski razvoj Srbije”, Matović je istakao da je prošle godine u domaću trgovinu investirano 37,28 miliona evra i da je otvoreno 1.755 radnih mesta.
 
Govoreći o pozitivnim efektima stranih ulaganja u srpsku trgovinu, on je pored investicija i transfera savremenih tehnologija naveo i jačanje konkurencije, unapređenje poslovne svesti, kvalitet i raznovrsnost ponude. “Veliki trgovinski lanci omogućavaju i domaćim proizvođačima da povećaju ponudu i izvoz, proizvodeći za privatne robne marke tih lanaca“, izjavio je Matović.
 
On je istakao da je u Srbiji oko 60 odsto maloprodajnih objekata koji nisu u sastavu velikih trgovinskih lanaca već posluju pod oznakom malih i srednjih preduzeća i podsetio i na strategiju razvoja trgovine Srbije koja se bazira na tri stuba a to su – razvoj malih i srednjih preduzeća, širenje srpske trgovine u regionu i jačanje konkurencije.
 
 
Nema prepreka za dolazak Lidla
 
Matović je takođe rekao da ne postoje nikakve prepreke da nemački diskontni lanac samousluga “Lidl” dodje u Srbiju, već je stvar poslovne politike te kompanije kada će to učiniti. Matović je naglasio da je Srbija zakonski uredila mogućnost dolaska stranih trgovinskih kompanija i da je sada isključivo na tim kompanijama da odluče kada će to učiniti.
 
Prema njegovim rečima, poslovna politika nemačkog lanca “Lidl” je da istovremeno otvara po 20 i 30 trgovinskih objekata, i želi da “pokrije” celo tržište, a posebno su joj važne lokacije.
 
Nemački internacionalni diskontni lanac “Lidl” registrovao je svoje preduzeće u Srbiji krajem 2010. godine.