Brajović: Medijima dati više novca poreskih obveznika

PinterestFacebookTwitterShare

Generalni sekretar Udruženja novinara Srbije Nino Brajović rekao je  da treba više novca od poreskih obveznika da dođe u medije, ali da to bude van kontrole vlasti, a najbolje preko konkursa o projektnom finansiranju medija.

“Zalažemo se da dva odsto od lokalnih budžeta ide medijima i to je pristojan novac za lokalne medije. Ali taj novac na ravnopravan način treba da bude dostupan svim medijima”, rekao je Brajović večeras u Jagodini na tribini “Medijska strategija – šta dalje” u organizaciji UNS-a, NUNS-a, ANEM-a, Lokal presa, Nezavisnog društva novinara Vojvodine i Asocijacije medija.

Kako se čulo na tribini, prema informacijama Saveta za borbu protiv korupcije, država je preko raznih nivoa vlasti, od republičkih do lokalnih, izdvojila oko 40 miliona evra za fianansiranje medija.

Prema rečima generalnog sekretara NUNS-a Svetozara Rakovića, jedna od ključnih posledica medijske strategije je povlačenje države iz vlasništva u medijima i to će biti bolan i kompleksan proces.

“Naša ideja nije da država digne ruke od medija u smislu finansijske podrške, ali smo tražili da model finansiranja medija bude drugačiji nego što je sada. Slutili smo da država ispod žita finansira neke medije koji joj od povoda do povoda odgovaraju i na taj način favorizuje pojedine medije i unosi neravnopravnost na medijsku scenu”, kazao je Raković.
 

On je dodao da država treba da finansira javni interes, ali transparentno. I on se složio da bi bio pošten model sufinansiranja preko konkursa i projekata kao što to radi Ministarstvo kulture.

O medijskoj strategiji, koja je usvojena septembra ove godine, govorili su i predsednik ANEM-a Saša Mirković, predsednik UO Lokal presa Dejan Miladinović i predsednik Izvršnog odbora UNS-a Petar Jeremić.

O Savetu za štampu, kao nezavisnom samoregulacionom telu za štampane medije koje će doprineti unapređenju novinarskih standarda, govorile su Safeta Biševac iz NUNS-a i Gordana Novaković, generalni sekretar Saveta za štampu.

Tribine na kojima će predstavnici novinarskih i medijskih udruženja govoriti o medijskoj strategiji biće organizovane u 32 grada u Srbiji.