Atarski putevi bitni za poljoprivredu

PinterestFacebookTwitterShare

Dobri atarski putevi olakšavaju posao poljoprivrednicima. Zato, sve više mesnih zajednica u Vojvodini konkuriše za novac iz Pokrajine za njihovu popravku. U vreme ekonomske krize sve je manje novca za investicije. “Međutim, zahvaljujući izdavanju državnog poljoprivrednog zemljišta u zakup, Vojvodina i u otežanim uslovima obnavlja i gradi atarske puteve”, kaže šef Odseka za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta Aleksandar Matić.

 
“Od 2007. godine pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu raspisuje konkurse za tu namenu, a mesne zajednice prepoznaju značaj uredjenosti svojih atara, pa je  sve više prijava na konkurse za dobijanje novca u tu svrhu. Mnogo je pozitivnih primera, tvrdi on i navodi mesne zajednice koje su ušle u postupak komasacije, gde su uredjene značajno veće dužine atarskih puteva. Izdvojio bih katastarsku opštinu Maglić i Nova Gajdobra. Tamo su veći delovi atara pokriveni tucanikom ili šljunkom”, objašnjava Matić.
 
Pri uređenju atara mnoge opštine imaju nesebičnu pomoć poljoprivrednih udruženja.
 
“U Kikindi, poljoprivrednici okupljeni u Udruženje “Banatska lenija” volonterski sredjuju puteve u svom ataru”, kaže predsednik tog udruženja Nikola Filipović.
 
“U projektu sa lokalnom samoupravom subvencionisano nam je pogonsko gorivo, a proizvođači su svojom mehanizacijom uredili oko 80 kilometara atarskih puteva”, dodaje on.
 
Osim dobrih atarskih puteva za poljoprivredu  je veoma bitna i blizina većih saobraćajnica.
 
“Osim jeftinijeg transporta korist je i to što mnogi kupci pre kupovine vide robu na njivi. Lokacija pored puta je veoma bitna, sve više ljudi na posao u grad putuje kolima, pa nas lakše  pronadju ako žele da kupe sveže jagode. Uz to, po lošem vremenu kamioni veleprodaja lakše preuzimaju robu, kaže proizvođač jagoda u Kisaču Mihal Privizer.
 
Na sve rečeno treba dodati upozorenje o uticaju atarskih puteva na bezbednost u saobraćaju. Naime, uređenost atarskih puteva podrazumeva i izgradnju otresišta na mestima gde se poljoprivredne mašine sa atarskog puta uključuju na saobraćajnice. Čišćenje blata sa točkova poljoprivrednih mašina pre izlaska na asfaltni put nije samo  zakonom propisano, već je i moralna obaveza svakog poljoprivrednika.