Opsesivno proveravanje maila van radnog vremena

PinterestFacebookTwitterShare

Istraživanje kompanije Securenvoy, čije rezultate prenosi BBC, pokazuje da veliki broj zaposlenih proverava svoj poslovni mail i tokom praznika.
 
Istraživanje je obuhvatilo hiljadu stalno zaposlenih, a među onima koji često proveravaju najviše je mladih, između 18 i 24 godine, dok oni stariji od 50 najmanje razmišljaju o proveravanju mailova tokom praznika.
 
31 posto ispitanih reklo je da povremeno, a 15 posto njih da će mail proveravati često, a iz kompanije Securenvoy kažu da mail ćešće proveravaju oni koji su zabrinuti da li će posao zadržati, ali se većina izjasnila da oseća da može propustiti bitne informacije ukoliko ne proverava svoj mail.
 
Trećina ispitanih, tačnije 34 posto, reklo je da ne planira da uopšte proverava mail tokom božićnih i novogodišnjih praznika, prenosi BBC.
 
Pojedini, međutim, smatraju da je to što je pojava prisutnija kod mladih posledica činjenice da su mladi “zavisniji” od onlajn komunikacije, te da je izvesno da će oni proveravati i Facebook i druge servise tokom praznika.
 
Ksenija Zeltukova, iz organizacije The Work Foundation, rekla je da mailovi vrše upad u privatan život zaposlenih, te da prema njihovom istraživanju 2/3 zaposlenih ima potrebu da odmah odgovori na pristigli mail, a da više od trećine proverava mail svakih 15 minuta.
 
“Organizacije moraju biti jasne oko toga kada i koliko često očekuju da su njihovi zaposleni dostupni onlajn i da održe balans u odnosu poslodavac-zaposleni”, rekla je ona.