Bez lokacije za most na Drini

PinterestFacebookTwitterShare

Pre četiri godine pokrenuta je inicijativa, a prošle godine resorni ministri Vlada Srbije i Republike Srpske, Oliver Dulić i Nedeljko Čubrilović, potpisali su protokol o gradnji mosta na Drini, između Bačevaca i Fakovića. Prethodno, ovaj projekat podržale su i lokalne samouprave sa leve i desne obale Drine – Bajina Bašta i Bratunac – ocenjujući da će imati ogroman značaj, posebno za istočni deo RS i zapadni deo Srbije.

Iako bi most za koji je pripremljena projektna dokumentacija trebalo da se gradi dvadesetak kilometara uzvodno od postojećeg, starog mosta između Ljubovije i Bratunca, ljubovijska opština nije za lokaciju Bačevci-Fakovići, već za novu, nedaleko od postojećeg mosta koji je, kako se ističe, toliko dotrajao da se preko njega teretni saobraćaj uopšte ne odvija. Najavljeno je da će nadležnim vlastima u obe države biti poslata zajednička inicijativa da je prioritet gradnja mosta kod Ljubovije, zarad čega je započeto prikupljanje potpisa građana.

I načelnik opštine Bratunac, Nedeljko Mlađenović, smatra da je gradnja mosta kod Ljubovije prioritet, jer praktično znači opstanak za oko 40.000 ljudi iz ove dve opštine i postao bi najkraća saobraćajna trasa između Beograda i Sarajeva.

Zbog dotrajalosti, pre tri godine, zabranjen je teretni saobraćaj preko starog mosta Ljubovija-Bratunac, pa kamioni – umesto šest – moraju da pređu čak 90 kilometara da bi se roba carinila. Opština Bratunac nedavno je dobila saglasnost BiH da se, u narednih osam meseci, na graničnom prelazu može odvijati i teretni saobraćaj, ali je problem što Srbija još nema Komisiju za granicu, koja nije formirana od raspada državne zajednice Srbije i Crne Gore.