“Sojaprotein” povećao izvoz za 80 odsto

PinterestFacebookTwitterShare

Ukupan izvoz “Sojaproteina” iz Bečeja porastao je za 80% za devet meseci u odnosu na isti period prošle godine, objavila je kompanija, navodeći da je takav rezultat iznad njenih očekivanja.

Povećana tražnja u inostranstvu za jeftinijim proizvodima zasnovanim na većoj upotrebi proteina biljnog porekla, kao i veliki interes za genetski nemodifikovane prozvode od soje, glavni su razlozi rasta izvoza, navodi se u izveštaju o izvoznim rezultatima firme, objavljenim na sajtu preduzeća. 

Poznato je da se kompanija već dugi niz godina bavi preradom isključivo genetski nemodifikovane soje domaćeg porekla i da je jedan od lidera u ovom segmentu. 

Prema podacima iz izveštaja, u periodu od januara do septembra izvezeno je 44.990 tona različitih proizvoda, ukupne vrednosti 3,4 milijarde dinara. 

Posmatrano po proizvodnim linijama, od početka godine do kraja septembra 2011. “Sojaprotein” je najviše izvozio sirovo sojino ulje, a na međugodišnjem nivou, plasman ovog proizvoda je gotovo dupliran, a rast cene je pogodovao vrednosnom skoku izvoza sojinog ulja od 157%. Time je premašen ne samo isti period iz prethodne godine, već i cela 2010, i to za 16%.

Ovako dobrom izvozu pogodovala je izuzetno povoljna cena uljarskih proizvoda na inostranim tržištima, te je ove godine u prva tri kvartala izvezeno 18.935 tona ulja u vrednosti od 1,8 milijardi dinara. 

U količinskom pogledu, najviše su izvezeni proizvodi iz kategorije programa za ljudsku ishranu, koji su činili 54,7 % ukupnog izvoznog posla (24.591 tona). U toj paleti proizvoda, najveći rast izvoza ostvaren je u grupi brašna (BIG i MIX), gde je obim prodaje povećan za 64%.

Među razlozima za poboljšanje izvoza ovih proizvoda je jačanje tražnje za NON-GMO proizvodima od soje, kao i preorijentacija nekih većih svetskih prerađivača na druge sojine outpute, naveo je “Sojaprotein”. 

U pogledu regionalne distribucije plasmana, uočljiv je snažni rast plasmana u zemlje EU, među kojima se posebno ističu Holandija, Belgija, Bugarska, Rumunija i Poljska, ali i Francuska, Nemačka, Španija, Slovenija, Mađarska… Ovde treba istaći i definitivno pozicioniranje “Sojaproteina” na tržištu u Turskoj, kao i stabilni rezultati plasmana u zemlje Bliskog istoka. 

Do kraja ove godine predviđa se dalji dinamičan rast izvoza, a očigledno je da će se u 2011. ostvariti do sada najveći izvoz sojinih proizvoda u istoriji kompanije, i po obimu i po vrednosti. 

Ostvareni izvozni rezultati u prva tri kvartala 2011. omogućili su stabilnu osnovu za dinamičan razvoj i izvoz budućih sojinih proteinskih koncentrata, navela je ta kompanija u svom izvestaju.