Novi Sad će u bližoj perspektivi imati šest mostova?

PinterestFacebookTwitterShare

Gradonačelnik Igor Pavličić najavio je da će Novi Sad u bližoj perspektivi imati šest mostova preko Dunava, dvostruko više nego sada, računajući i činjenicu da je jedan (drumsko-železnički) privremeni.

– Pored „Žeželjevog mosta“, imamo gotov projekat za most na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, a voleo bih i da obezbedimo sredstva za most do Sremske Kamenice. On će biti znatno veći od „Mosta slobode“, ali i najskuplji, koštaće više od 100 miliona evra, jer je na tom mestu Dunav najširi – izjavio je Pavličić, koji je najavio i početak gradnje mosta preko kanala DTD, kako bi se Bulevar Evrope spojio sa autoputem, zatim most preko Dunavca do Ribarskog ostrva, kao i više pešačkih nadvožnjaka.

Pavličić, ipak, ne krije da je izgradnja novog „Žeželjevog mosta“, dugačkog 470, a širokog 25 metara, sa dve drumske trake i dvokolosečnom prugom Beograd – Novi Sad – Subotica, koji treba da bude izgrađen na mestu starog, srušenog u bombardovanju NATO-a 1999. godine, prolongirana zato što se glavni projekat razlikuje od idejnog.

Ugovor o ovoj kapitalnoj investiciji, vrednoj 45,3 miliona evra, u ime finansijera potpisali su u januaru ove godine šef Delegacije EU u Srbiji Vensan Dežer, predsednik Vlade AP Vojvodine Bojan Pajtić i gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić, u ime investitora direktor JP „Železnice Srbije“ Milovan Marković, a u ime izvođača radova Hoze Alehandro Serano, predstavnik špansko-italijanskog konzorcijuma (firme „Azvi“, „Horta Konsalda“ i „Tadei“). Trebalo je da radovi počnu ovog leta, a da budu završeni za 32 meseca.

Pored optimističnih najava gradoačelnika Novog Sada, stanje na terrenu je nešto drugačije. I ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić prekjuče je izrazio nezadovoljstvo zbog kašnjenja u izgradnji „Žeželjevog mosta“, kao najznačajnijeg objekta na Železničkom koridoru 10, i obilaznice oko Novog Sada.

U julu prošle godine sklopljen je ugovor između Zavoda za izgradnju grada i konzorcijuma austrijske kompanije IC „Konsulten“ i „Mostprojekta“ iz Beograda, vredan 150 miliona dinara, koji treba da rukovode tenderom za izbor najboljeg ponuđača za izgradnju novog mosta na ostacima stubova nekadašnjeg mosta cara Franca Jozefa (Franje Josifa) do kraja 2013. godine. Grad je, takođe, sklopio i ugovor sa slovenačkom firmom „Ponting“, vredan 121,7 miliona dinara, koja je izradila glavni projekat, prema kojem bi most imao četiri saobraćajne trake, a predviđeno je i probijanje dva tunela ispod Petrovaradinske tvrđave.

Izvođač radova još nije izabran, iako je direktor austrijske firme Peter Vecinger još pre godinu i po dana najavio da će sav posao oko raspisivanja tendera biti završen za nekoliko meseci.