Otvaranje Mosta na Adi u novogodišnjoj noći uz vatromet

PinterestFacebookTwitterShare

Most preko Save koji će spojiti čukaričku i novobeogradsku obalu zvaće se Most na Adi, dalo je preporuku Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu. Prvi automobili bi, prema saznanjima „Blica“, preko novog mosta mogli da pređu u novogodišnjoj noći, a ideja je da njegovo puštanje za saobraćaj bude propraćeno vatrometom.


Kako saznajemo, želja da se puštanje u rad prvog mosta u prestonici posle više od 40 godina obeleži svečano gradskim vlastima bi mogla da se ispuni ukoliko svi planirani radovi, kako je ranije i najavljivano, budu okončani do kraja godine. Beograd bi tako, na ovaj nesvakidašnji način, mogao da obeleži početak nove godine i otvaranje jednog od najvećih građevinskih poduhvata u prestonici proteklih decenija.

Do tog događaja, most će i formalno dobiti zvanično ime – Most na Adi, o čemu će se za dva dana izjasniti i gradski parlament. Ovaj naziv predložili su Beograđani koji su i prilikom avgustovske šetnje preko mosta, ali i predlozima upućenim Komisiji za imenovanje ulica i trgova, u najvećoj meri predlagali ovakvo ime. Međutim, pošto su neki lingvisti istakli da bi pravilnije bilo da se nazove Most preko Ade, a drugi Most na Adi, čekalo se da Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu da svoju preporuku, odnosno presudi između ova dva predloga.

U međuvremenu, radovi na mostu i pristupnim putevima, najvećim delom su završeni, i ovih dana se radi na sitnijim korekcijama, postavljanju signalizacije, betonskih ivičnjaka…

– Na samom mostu završeno je asfaltiranje oba sloja, urađen je deo horizontalne signalizacije i postavljena je javna rasveta. Na konstrukciji trenutno se radi na pešačkim i biciklističkim stazama, a privode se kraju i radovi na postavljanju kišne kanalizacije – kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište.

Sa novobeogradske strane mosta završena je rampa 5 koja od Buvljaka saobraćaj vodi na most, zatim rampa 6 kojom saobraćaj sa mosta „preskače“ ulicu Jurija Gagarina i ide ka blokovima, i rampa 7 koja saobraćaj sa mosta usmerava u ulicu Jurija Gagarina i raskrsnicu sa Bulevarom Milutina Milankovića.

– Sve rampe su završene, završeni su i nasipi, i sve one su uklopljene sa postojećom saobraćajnom infrastrukturom. Takođe, one su i asfaltirane i na njima su postavljene i zaštitne ograde. Privremena platforma sa ove strane mosta, koja je služila za naguravanje čeličnih segmenata mosta srušena je 90 odsto – objašnjava Bajić.

Sa čukaričke strane završene su obe saobraćajne rampe: broj 4, koja vodi saobraćaj sa mosta ka Radničkoj ulici, odnosno u pravcu prema Obrenovačkom putu, i broj 5, kojoj će se saobraćaj od Sajma penjati na most. Obe rampe su asfaltirane, postavljeni su ivičnjaci i ograde, i na obe su u toku radovi na zemljanim nasipima, njihovo asfaltiranje i uklapanje sa postojećim saobraćajnicama u Radničkoj i na Bulevaru vojvode Mišića.

– Kada je u pitanju petlja Hipodrom, odnosno njen treći nivo, urađen je vijadukt koji sa mosta, preko ove petlje, vodi saobraćaj ka Topčideru, i koji sa mosta odvodi vozila ka Novom Beogradu. On je završen, i sve je spojeno, a juče i danas se radi poslednje asfaltiranje na spoju petlji Radnička i Hipodrom. I ovde se postavlja zaštita ograda, betonski ivičnjaci i javna rasveta – priča Bajić, istakavši da su sve ovo završni radovi kako bi se do kraja maseca most pustio za saobraćaj.