TV izvor informisanja za 70% Srbije

PinterestFacebookTwitterShare

Prosečan korisnik interneta u Srbiji je muškarac, do 29 godina starosti, visoko obrazovan i iz Beograda ili neke druge urbanije sredine, pokazuju istraživanja.
 
Istraživanje je napravila organizacije IREX Srbija. Predstavnik istraživačke agencije Ipsos Stratedžik Marketing Predrag Kurčubić je kazao da glavni izvor informisanja za 71 odsto građana Srbiji i dalje predstavlja televizija, a internet svega 18 odsto.
U odnosu na godine starosti, mladi od 12 do 29 godina takođe više koriste tv za informisanje – 49 odsto, dok internet koristi 43 odsto, 82 odsto populacije između 45 i 65 godina se radije opredeli za televiziju u odnosu na šest odsto onih koji se odluče za internet, dok stariji od 66 godina u 87 odsto slučajeva koriste TV, a svega osam odsto dnevne novine.

Kurčubić je kazao i da socijalne mreže mogu biti uticajne, ali ne i presudne u narednim izborima, jer je veliki broj stanovnika starijih od 66 godina koji ne koristi internet i društvene mreže.

Internet se jedino može iskoristiti među neopredeljenima i onima koji tvrde da neće izaći na izbore, a to su uglavnom mladi kako bi ih “probudili” i motivisali da izađu na izbore, dodao je Kurčubić.

Kada je reč o učestalosti upotrebe interneta, 41 odsto opšte populacije svakodnevno koristi ovaj medij, dok ta cifra među mladima iznosi 81 odsto što pokazuje da je internet kod njih postao duboko ukorenjen medij za prikupljanje informacija, kazao je Kurčubić.

Internet koristi 3,6 miliona ili 56 odsto građana starijih od 12 godina, naveo je Kurčubić i dodao da gledano u odnosu na starost – od 12 do 29 godina internet koristi 95 odsto, 76 odsto je korisnika među populacijom od 30 do 44 godine, dok stariji od 66 u samo sedam odsto slučajeva `idu onlajn`.

U pogledu dostupnosti interneta u domaćinstvima, 60 odsto ima pristup netu, najčešće putem ADSL – 40 odsto, dok je dial-up prisutan u samo četiri odsto slučajeva. Oko 12 odsto korisnika internetu pristupa putem mobilnih telefona, dok se ta brojka među mlađom populacijom kreće oko 54 odsto.

Prema njegovim rečima, istraživanje je pokazalo da je 30 odsto građana kupilo nešto putem ineterneta, što je rast od oko 10 odsto.

Kada je reč o društvenim mrežama, Kurčubić je naveo da dve trećine korisnika interneta ima profil na Fejsbuku, a svega sedam odsto ima nalog na Tviteru. Gledano po godinama starosti, među populacijom od 12 do 29 godina Fejsbuk ima 88 korisnika, a Tviter 11 odsto, potom slede građani od 30 do 44 godina sa 60 odsto na ovim mrežama, 28 odsto korisnika je između 45 i 65 godina, a starijih od 66 godina je 15 odsto.

Saradnica agencije Ipsos Stratedžik Marketing Jasna Milošević, predstavljajući drugi deo istraživanja o navikama mladih na internetu, navela je da pola ispitanika tvrdi da je internet promenio njihove životne navike. Ovo može biti posledica i činjenice da 69 odsto ispitanika ostaje na mreži duže nego što je planiralo.

Internet se najviše koristi u večernjim časovima, nema razlike u njegovom korišćenju između radnih i slobodnih dana, a najviše se posećuju društvene mreže fejsbuk, MajSpejs i Tviter – oko 70 odsto ispitanika, potom se šalju mejlovi -66 odsto, a pet odsto manje se koristi za informisanje, uglavnom o vremenskoj prognozi i aktuelnim dešavanjima u gradu, dok najmanje o političkim ili ekonomskim dešavanjima u zemlji i svetu.

Govoreći o korišćenju Fejsbuka, prosečna mlada osoba u Srbiji na njemu provodi 3,5 sati od čega su aktivni oko 2,45 sati, ima oko 422 prijatelja, 31 odsto za prijatelje ima javne ličnosti, među kojima je najpopularniji Novak Đoković i Marija Šerifović, kazala je Milošević. Ona je objasnila da je prvi deo istraživanja sproveden telefonom među opštom populacijom na uzorku od 2.088 građana starijih od 12 godina, dok se drugi deo istraživanja odnosi na populaciju od 12 do 35 godina, a onlajn istraživanje o navikama i načinu upotrebe interenta je vršeno među 207 ispitanika.