Čije deonice će rasti uprkos krizi evrozone?

PinterestFacebookTwitterShare

Kriza u evrozoni mogla bi se i te kako dobro isplatiti onim investitorima koji znaju dobroda izaberu u koje deonice treba uložiti. Investorplace.com je odabrao pet evropskih deonica čija vrednost i tokom krize može samo da raste.
 
Nemački Siemens je u 2011. ostvario ukupni prihod od 74 milijarde evra. Najveći deo prihoda ostvaren je u zemljama koje nisu zahvaćene krizom, a 12 odsto prihoda ostvareno je na kineskom i indijskom tržištu. Kompanija nije u dugovima, što znači da može preživeti ovo krizno razdoblje.
 
Daimler je još jedna nemačka kompanija koja se uspešno probija na kineskom tržištu. U poslednjem kvartalu u Kini je prodato 18 odsto od ukupnog broja automobila marke Mercedes, a više od polovine Daimlerovih kamiona prodato je širom Azije i Južne Amerike. Trenunta cena Daimlerove deonice je 45 dolara.
 
Španski gigant Telefonica ostvaruje samo trećinu prihoda na domaćem tržištu, a 47 odsto od ukupne zarade ostvareno je u zemljama Južne Amerike.
 
Unilever proizvodi hranu i sapun, a potražnja za takvim proizvodima je stalna. Menadžment Unilevera očekuje da će nova tržišta doneti od 70 do 75 odsto prihoda do kraja ove decenije.
 
Turkcell Iletisim Hizmetleri najveća je turska kompanija za mobilnu telefoniju koja pokriva 54 odsto domaćeg tržišta. Po veličini je treća najveća telekomunikacijska kompanija u Evropi. Prednost Turkcella je u tome što je i evropska i azijska kompanija. Iako su se mnogi investitori povukli iz Turkcella, Investorplace.com predviđa da će u 2012. vrednost deonica rasti.