Neizvestan završetak novog Žeželjevog mosta

PinterestFacebookTwitterShare

Zbog šestomesečnog kašnjenja u izradi glavnog projekta novog Žeželjevog mosta kod Novog Sada, špansko-italijanski konzorcijum AZVI tražio je da se za toliko pomeri i rok završetka tog objekta, planiran inače za novembar 2013. godine, ali to nije prihvaćeno, saznaju „Novosti“ u „Železnicama Srbije“.
 
Kao glavni investitor, republička Vlada je upravo „Železnicama Srbije“ poverila vođenje ovog projekta, a gradnja mosta vredna 45,3 miliona evra je u januaru ove godine, posle međunarodnog tendera, data konzorcijumu AZVI. On je imao obavezu da do jula izradi glavni projekat i odmah posle toga počne sa radovima. Ništa od toga se, međutim, nije dogodilo.

O razlozima za to, u predstavništvu tog konzorcijuma u Novom Sadu juče, međutim, niko nije mogao da da bilo kakav komentar ni razloga višemesečnog kašnjenja, ni zahteva za odlaganje roka završetka mosta. To, kako je obrazloženo, ne mogu da čine bez saglasnosti Delegacije Evropske komisije u Beogradu, koja obezbeđuje najveći deo novca.

Špansko-italijanski konzorcijum je, inače, glavni projekat tek  7. decembra predao beogradskom Instititu „Kirilo Savić“ kojem je poverena njegova kontrola. Ona će, kako je u institutu potvrđeno, biti završena u narednih otprilike mesec dana. Tek posle toga, sledi kompletiranje neophodnih dozvola, pa bi radovi, u najboljem slučaju, mogli da počnu sredinom februara 2012, a prvi posao bilo bi rušenje ostataka starih obalnih stubova i pobijanje šipova za nove.
 
I iz konzorcijuma AZVI, i iz „Železnica Srbije“ su se poslednjih dana, doduše nezvanično, mogle čuti i tvrdnje da je jedan od razloga za ukupno kašnjenje i sporost novosadske administracije u izdavanju neophodnih dokumenata.
 
– To, jednostavno, nije tačno – kategoričan je, međutim, Igor Pavličić, gradonačelnik Novog Sada. – Naša obaveza bila je da za izradu idejnog projekta mosta damo UTU uslove i to smo učinili. Izdavanje građevinske dozvole je u nadležnosti pokrajinske administracije, ali se to može obaviti tek pošto bude završena kontrola glavnog projekta i, na osnovu toga, podneti odgovarajući zahtevi.

Kako se u trenutku raspisivanja međunarodnog tendera operisalo sa ukupnom vrednošću radova od oko 60 miliona, ponuda AZVI od svega 45,3 miliona evra bila je veliko iznenađenje. U dobro obaveštenim krugovima se sada spekuliše da to zapravo nije realna cena i da špansko-italijanski konzorcijum već na startu stvara uslove da dobije više novca. Od ukupno 45,3 miliona evra, EU će za gradnju mosta obezbediti 26,2 a pokrajina Vojvodina i grad Novi Sad 19,1 miliona. Za razliku od prethodno planiranog jednog, novi Žeželjev most imaće dva železnička koloseka i ta izmena se najčešće i navodi kao razlog za kašnjenje izrade glavnog projekta.