Yahoo prodaje aktivu u Aziji

PinterestFacebookTwitterShare

 Rukovodstvo „Yahoo“-a namerava da proda aktivu u Aziji, ali se procenjuje da time neće popraviti finansijsko stanje i podići konkurenciju gigantima kao što su “Google” i “Facebook”.
 
Očekuje se da će na prodaju biti veliki udeli “Yahoo”-a u kineskoj kompaniji za elektronsku trgovinu “Alibaba” (25 odsto) i japanskoj verziji pretraživača – “Jahoo! Japan” (35 odsto).
 
Predviđena cena ovih udela  procjenjuje se na oko 17 milijardi dolara, što tržišnu vrednost cijele kompanije prevazilazi za samo dve milijarde dolara, objavio je New York Times. Pojedini eksperti, preciziraju da 17 milijardi dolara može da poveća akcionarsku vrednost kompanije i obogati vlasnike akcija, ali teško da će spasiti “Yahoo” od daljih poraza od konkurenata.
 
Među kupcima se pominju kompanija “Alibaba” i japanska “Softbanka”, spremne da izađu u susret “Yahoo”-u i organizuju prodaju tako da internet gigant ne plati milijarde dolara poreza na rast kapitalne vrednosti akcija. Radi se o formiranju komplikovane prodajne šeme sa učešćem više pravnih lica, koja će razmeniti akcije za novac, a takva transakcija se prema američkim zakonima ne smatra prodajom.
 
Pojedini analitičari ne isključuju da će “Alibaba” i “Softbank” ponuditi kupovinu sto odsto “Yahoo”, što je već bilo u razmatranju, ali je ta ideja odložena za bolja vremena.
“Yahoo” čija se mesečna poseta procjenjuje na 113 miliona korisnika, a zarada od reklama na oko četiri milijarde dolara, silovito gubi korisnike i polako ustupa pred gigantima “Google” i “Facebook” na plasmanu reklame i broju pretraživačkih zahteva.