Prepoznajte lošeg poslodavca već na prvom intervjuu

PinterestFacebookTwitterShare

Sposoban šef može da napravi čuda za vašu karijeru i iznedri iz vas najbolje što možete da ponudite, s druge strane loši šefovi svojim ponašanjem i odlukama pored toga što će vam uništiti karijeru, mogu vam zagorčati boravak na radnom mestu, ali i upropastiti privatni život.

Istraživanja koja su sproveli naučnici Univerziteta Bejlor pokazala su da stres i napetost prouzrokovani maltretiranjem nadređenih utiču na celu porodicu. Neugodnosti mogu izazvati različite stvari koje i nisu tako očigledne – od načina ophođenja prema vama, načina kritikovanja konstruktivnih predloga, pa do odbijanja vaših predloga bez ikakvog objašenjenja. Kako bi izbegli ovakve situacije najbolje je poslodavca proceniti već tokom prvog intervjua tokom kojeg treba da obratite pažnju na pojedine činjence.
 
Upotreba zamenica
 
Za procenu karaktera osobe vrlo je bitan izbor zamenica i u kojem kontekstu ih upotrebljava. Ako vaš budući šef za vreme trajanja intervjua, u pokušaju da iznese negativne informacije, koristi zamjenicu „ti” ili, iz poštovanja „Vi”, poput: „Čeka Vas rad s nestrpljivim klijentima”, nemojte očekivati od njega da će vam biti mentor. Ako gazda želi naglasiti uspeh kompanije, a pritom koristi zamenicu „ja” neka vam to bude znak da nešto nije u redu, ali s druge strane zamenica „mi”, u službi označavanja kolektiva, može da ukaže da poslodavac ne želi da preuzme krivicu na sebe i na taj način je ravnomerno svaljuje na ostale radnike.
 
Zabrinutost zbog vaših hobija
 
Ako ste ostavili dobar utisak na budućeg poslodavca razgovor o vašem slobodnom vremenu i hobijima, poput humanitarnog rada ili bavljenja nekim sportom, je način na koji vas on želi što bolje upoznati. No razgovor sa šefom o vašem privatnom životu čiji je jedini cilj utvrđivanje da li vaše vanposlovne aktivnosti i obaveze oduzimaju previše vašeg vremena pokazatelj je da vam se ne piše dobro na poslu. Ne samo da na taj način pokazuje da bi vrlo rado uzurpirao vaše slobodno vreme s dodatnim zadacima, nego ozbiljno povređuje vaše pravo na privatnost.
 
Nije koncentrisan
 
Bez obzira koja je njegova uloga u firmi neprofesionalno je i nekorektno da za vreme razgovora za posao šef čita mailove, razgovara telefonom, kuca poruke ili prekida intervju da bi nekom zaposlenom dao zadatak. On bi trebao posvetiti apsolutnu pažnju onome što vi govorite, a ako nije uspeo da pronađe vremena za vas prilikom samog intervjua budite uvereni da i budućnosti neće obraćati pažnju na ono što mu govorite.  
 
Nije u stanju da na konretno pitanje da konretan odgovor
 
Nejasni odgovori na vaša konkretna pitanja su alarm da tu nešto nije u redu, bilo sa njime ili sa samom kompanijeom. Obratite pažnju na pauze između reči i rečenica, moguće znakove neugodnosti nakon postavljenog pitanja, te pripazite na generičke odgovore koji zvuče kao recitovanje naučene pesmice.