Press: Ikea dobila sve što je htela

PinterestFacebookTwitterShare

Prvobitni plan Ikee da prvi tržni centar u Srbiji gradi u Zemunu, na zemljištu Instituta za stočarstvo, propao je “zbog preterivanja Šveđana u zahtevima”.
 
Zbog toga će, kako navodi Pres, Šveđani tržni centar graditi na Bežanijskoj kosi, na zemljištu iza pumpe, gde je distributivni centar Robnih kuća Beograd, nedaleko od salona nameštaja austrijskog lanca Kika, ili u Bubanj potoku.
 
“Tačna lokacija zavisi od toga da li će sadašnji vlasnici uraditi konverziju zemljišta, a da bi to bilo rešeno mora prethodno da se uradi procena ukupne imovine RK Beograd, uključujući i objekte na Kosovu. Ukoliko se sve to ne završi do polovine sledeće godine, Ikea će graditi u Bubanj potoku, na lokaciji koja pripada Eurosalonu” , kaže izvor dobro upućen u pregovore sa švedskom kompanijom..
 
Pregovori sa Ikeom se vode dugo, još od trenutka kada su odustali od prvobitne ideje da zemljište dobiju u zamenu za izgradnju fabrike u Srbiji koja bi proizvodila nameštaj za njih i čime bi se uposlio ne mali broj radnika.
 
Pregovore da se gradi na lokaciji u Zemunu Šveđani su vodili sa predstavnicima gradske vlasti, koju je u poslednjih šest meseci predstavljao gradski arhitekta Dejan Vasović.
 
Izvor Presa kaže da su “mnogobrojni zahtevi Ikee ispunjeni. Urađen je jedan od najbrže rađenih planova detaljne regulacije (PDR) za lokaciju pored autoputa, na zemljištu Instituta za stočarstvo. Angažovanjem grada i gradonačelnika lično rešen je problem sa tim institutom, kao i niz drugih problema poput onog sa Srbijašumama oko drveća i rastinja na tom zemljištu, kao i problem sa antenom Kontrole leta, koja se nalazila sa druge strane autoputa i zbog koje je postojala zabrana izgradnje bilo kakvih objekata u velikom prečniku oko nje”.
 
“Dogovoreno je, naime, da se može graditi do visine, odnosno kote sa koje antena šalje i prima talase. Sa Putevima Srbije usaglašen je izgled petlje na autoputu kao i paralelnih saobraćajnica kojima bi se dolazilo do Ikee i ostalih privrednih sadržaja koji bi se u tom delu gradili”, navodi on.
 
Predstavnici Ikee su sve što je dogovoreno izneli i na Bordu direktora.
 
“Kada je već izgledalo da je sve u redu, oni su se pojavili sa novim zahtevima oko pomeranja i proširenja saobraćajne petlje. U gradu su tada procenili da su Šveđani preterali i povukli su se iz daljih razgovora. Tako je otpala ta lokacija”, objašnjava sagovornik Presa.