Odbrojavanje do otvaranja Mosta na Adi

PinterestFacebookTwitterShare

Ostala su samo četiri dana do otvaranja novog beogradskog simbola, taman toliko da neimari postave signalizaciju, ofarbaju ogradu i postave dekorativno osvetljenje.


 
 
Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju, svi radovi na Mostu na Adi u 2011. bili su prilagođeni osnovnom planu da se saobraćaj preko mosta pusti do kraja ove godine. Pilon je izgrađen i na njega je namontiran čelični vrh, kosi kablovi zakačeni za glavni i zadnji raspon, a bočni raspon sa novobeogradske strane je stigao do stuba pet na Maloj adi, gde je potpuno spojena mostovska konstrukcija.
 
– Posle spajanja glavnog i bočnog raspona u avgustu, nastavljeni su radovi na izradi svih neophodnih elemenata na samom mostu, kako bi prva vozila mogla da pređu preko novog mosta – objašnjava Bajić. – Gornja konstrukcija mosta i rampe zaštićene su hidroizolacijom, zatim je postavljen prvi sloj asfalta, a krajem novembra most je asfaltiran i završnim slojem. U sanduku mosta urađena je antikorozivna zaštita, montaža nosača elektrokablova i instaliran je sistem za odvodnjavanje. Osim toga, postavljena je ograda i ivični venci, betonirana pešačko-biciklistička staza i postavljeno osvetljenje.
 
Zajedno sa izgradnjom glavne konstrukcije mosta tekla je i izgradnja silazno-uzlaznih rampi, čije je asfaltiranje, takođe,završeno, kao i delova petlji “Radnička” i “Jurija Gagarina” neophodnih za funkcionisanje mosta.
 
Kada most bude otvoren za saobraćaj, na novobeogradskoj strani vozači će moći da koriste tri rampe. Sa čukaričke strane, vozila će moći da se penju na most iz dva pravca. Od Beogradskog sajma iz Bulevara vojvode Mišića, kao i od petlje “Hipodrom” novoizgrađenim vijaduktom preko petlje “Radnička”.
 
Novi beogradski most doprineće rasterećenju prestonice, a pun efekat će Beograđani, ali i posetioci glavnog grada, osetiti kada posao bude kompletno završen. Dosadašnje studije pokazale su da će Most preko Ade vozačima uštedeti 30 minuta u prelaženju s jedne na drugu obalu Save, dnevno 11 tona goriva, kao i da će intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i u Bulevaru vojvode Mišića biće smanjen za 40 odsto.
 
Radovi na pristupnim saobraćajnicama sa obe strane, kako na Novom Beogradu, tako i u Radničkoj, biće nastavljeni odmah posle novogodišnjih praznika. Kompletan projekat trebalo bi da bude završen početkom 2013. godine.