Mrkonjić: U 2012. nastavljamo sa realizacijom započetih projekata

PinterestFacebookTwitterShare

Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić najavio je da će se u 2012. realizovati svi projekti koji su započeti i ispuniti ranije usvojeni planovi. Koridor 10, koji je jedan od najznačajnijih velikih projekata, mogao bi se, prema najnovijim procenama, u potpunosti završiti do kraja 2015, a poslednji kilometri asfalta izgradiće se na južnom kraku.
 
Osim Koridora 10, ove godine ulagaće se i u izgradnju Koridora 11 koji će povezati Srbiju sa Crnom Gorom i južnim Jadranom. Mrkonjić objašnjava da je autoput Beograd – južni Jadran ključna deonica Koridora 11 koji će povezati luke na Jadranu s lukama na Dunavu i mrežom panevropskih koridora i biće najkraća veza Mađarske i Rumunije preko Srbije i Crne Gore s južnom Italijom i Albanijom.
 
Projekat izgradnje ovog autoputa je star više od tri decenije, a prvo gradilište otvoreno je u avgustu prošle godine na deonici od Uba do Lajkovca u dužini od 12,5 kilometara i trebalo je da se radovi okončaju do 26. decembra.
 
Ministar Mrkonjić kaže da će u narednih mesec dana biti raspisani tenderi za izgradnju još dve deonice budućeg autoputa prema južnom Jadranu – od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine oko 50 kilometara, a vrednost radova na obe deonice je oko 250 miliona evra. Prema njegovim rečima radovi će biti povereni domaćim firmama.
Autoput ide od Beograda preko Obrenovca, Lajkovca, Ljiga, Požege, Arilja, Peštera, Berana i Podgorice do Bara, a još je sporan ulazak u Beograd i dilema je da li će ići levom ili desnom obalom Save.
 
U planu je izgradnja 250 mostova, 62 tunela, 13 denivelisanih raskrsnica i jedan granični prelaz, a projektovana brzina je od 100 kilometara na čas u brdovitom i planinskom predelu, do 120 kilometara u ravnici. Prognozira se da će 2020. ovom saobraćajnicom dnevno prolaziti do 40.000 vozila.