Kiks “Vijesti”: Pomešali kvalitet i popularnost univerziteta

PinterestFacebookTwitterShare

U današnje vreme internet novinari su u velikim neprilikama kada je njihov rad u pitanju. Mnogi sajtovi objavljuju lažne vesti, neki objavljuju istinite, ali sa čudnim tekstovima, neki objavljuju bizarne vesti, neki istinite vesti bazirane na lažnom sadržaju, i u principu mnogo je kombinacija. Internet novinar sve to mora da proveri, pročita, preuredi, prekombinuje, sve dok konačno ne objavi informaciju. Ali, glavni problem je provera. Mislim, ko će time da sa bavi…
 

 
 
Podgoričke Vijesti su danas na svom internet sajtu objavile vest „čudnog“ naslova, a još čudnije sadržine.
 
Univerzitet Crne Gore među 7.405 najboljih na svijetu“ sa nadnaslovom „Istorijski uspeh“ deluje kao neka šala. Zašto baš „među 7.405“ u naslovu, govori i prva rečenica gde se kaže da „Univerzitet Crne Gore (UCG) našao se ove godine na 7.405 poziciji na rang-listi svjetskih visokoškolskih ustanova, koju je objavila organizacija “Internacionalni univerziteti i koledži”.
 
Ok. To je jasno.
 
Zatim se kaže da je „ta organizacija podsjetila je da UCG postoji od 1974. godine, te da su zaštitne boje “plava i bijela”, a data je i adresa crnogorske državne visokoškolske ustanove.“ Deluje ozbiljno, ali kada se pogleda na osnovu čega se napisala ova rečenica, onda i to deluje malo smešno (pogledajte print screen).
 
Ono najstrašnije dolazi na kraju. Novinari Vijesti su mislili da su to najbolji univerziteti u svetu, ustvari to je lista popularnosti tih univerziteta na internetu. Što i piše u priloženoj sličici, gde se kaže „web ranking“.
 
Kako se kaže i u objašnjenju same organizacije za ovu listu se koriste podaci sa poznatih internet sajtova koji se bave rangiranjem web strana,  kao što su Google page rank ili Alexa. U objašnjenju se takođe navodi da su oni pokušali da ovom listom prikažu popularnost univerziteta prema popularnosti njihovih internet stranica.
 
Na primer, Univerzitet u Beogradu je na toj listi na 1107. mestu.
 
Ali, dobro. Ipak, je važno biti u 7.405 u bilo čemu na svetu, pa makar to bila i popularnost univerzitetskog internet sajta.
 
(“Vijesti” su oko 13 časova uklonile sporan članak)