Turci grade Bosfor II?

Bosfor_sxu.jpg
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: http://www.touristmaker.com/blog/moscow-vs-istanbul/

Foto: http://www.touristmaker.com/blog/moscow-vs-istanbul/

„Ludi projekat“ kako su ga od prvog dana mnogi nazivali, sve do sada bio je gurnut u zaborav.

Pre skoro dve godine turski premijer Tajip Erdogan lansirao je ideju o izgradnji kanala „Istanbul” kako bi spasao milionski grad na obalama Bosfora, mnogi su tada poverovali da je to samo prazno obećanje kakva političari daju uoči izbora.

Međutim, vlada je ove sedmice dala „zeleno svetlo” za prokopavanje kanala „Istanbul”, a taj posao je poveren Visokoj komisiji za planiranje. Pre tendera, koji se priprema, biće izgrađeni prilazni putevi i drugi propratni objekti.

Kanal treba da se prokopa od Crnog do Mramornog mora, zapadno od Bosfora. Tako će stari, evropski deo Istanbula, postati veštačko ostrvo. On će biti dugačak najmanje 45 kilometara, dubok 25 a širok 150 metara. Kanal će moći da primi i najveće ploveće grdosije, uključujući i tankere koji svakodnevno prevoze naftu iz Rusije i drugih zemlja u crnomorskom regionu.

U vladi još ne saopštavaju koliko će koštati mamutski projekat, ali veruju da to neće biti veći problem za ekonomski sve moćniju Tursku. Nije jasno ni kada će biti završen, mada se nezvanično pominje 2023. godina, kada pada stogodišnjica stvaranja moderne turske države.

Pobornici zaštite megalopolisa pozdravljaju odluku vlade svejedno što će taj objekat sigurno progutati desetine milijardi dolara.

„Istanbul se mora spasti, to nema cenu”, ističu oni i tvrde da je Bosfor sada čak tri puta opterećeniji nego Suecki kanal.

Na obalama kanala treba, kako se planira, da nikne moderni grad, novi aerodrom, a gradiće se i luka. To će spasti stari Istanbul koji je već ugrožen novim građevinama od betona, gvožđa i stakla, koje, kao trn u oku, narušavaju pogled na drevne vizantijske i osmanske spomenike.

Foto: http://www.touristmaker.com/blog/moscow-vs-istanbul/