Coaching u Srbiji: Otključati potencijal svakog pojedinca

coach-crossword_1363687627.jpg
PinterestFacebookTwitterShare

„U vreme brzih promena u ekonomiji danas, ključ nije u tome šta znate već koliko ste brzo spremni da učite. Svet se danas tako brzo menja, govorio je Jobs, da čim nešto naučite to se već promenilo…“

„Naš klijent bio je obrazovan (završen MBA na jednom od čuvenih američkih univerziteta), zaposlen u tom trenutku u privatnoj firmi, sa dobrim vezama u svojoj zemlji i okruženju, sa željom da pokrene sopstveni posao. Međutim, postojala su dva problema. Prvi da je za ulaganje bilo potrebno mnogo novca, a drugi je bila činjenica da je 'premlad' i da iz tog razloga neće biti 'shvaćen ozbiljno' od strane potencijalnih partnera i na tržištu uopšte…“, priča za BIZLife Slađana Milošević iz firme Mobilis. (www.mobilis.co.rs)

U današnjem poslovnom svetu svi: od velikih kompanija pa do malih firmi od svega deset zaposlenih, u pojedinim momentima trebaju ’pomoć spolja’, koja bi im pomogla u rešavanju određenih organizacionih problema. Isto važi i za poslovne ljude. Bez obzira koliko današnji poslovan čovek držao do toga da stalno bude u toku sa promenama, ponekad mu je potreban neko da ga bar malo ’pogura’. I tu nastupa Coaching.

„Tokom prve sesije klijent je bio vrlo uznemiren zbog činjenice da mu njegove godine predstavljaju najveći problem. Kako je to često situacija i u našem okruženju, podelili smo priče drugih preduzetnika iz naših zemalja i regiona, slične, smejali se tome i bili ohrabreni da nastavimo da radimo, jer se iz priča videlo da je uspeh moguć. Inače, smeh i humor su uvek dobrodošli tokom sesija. Veći deo prve sesije, kao i onih koje su usledile, fokusirale su se na primere kada je neko u sličnoj situaciji uspeo i na to koje su klijentove snage na tržištu u odnosu na druge, kao i mogući, prvi koraci. Odgovori na ova pitanja omogućili su klijentu da 'vidi' da postoje mnogobrojne i različite mogućnosti, a ne samo prepreke i da ga ohrabre. Na kraju prve sesije, klijent je bio veoma zadovoljan. Napravljen je akcioni plan šta treba da uradi do kraja programa i do naredne sesije. Nakon šest meseci firma je već počela da radi…“, ističe Milošević.

Ceo intervju pročitajte u magazinu BIZLife