`Srbija nema dovoljno jeftine radne snage`

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: YouTube screenshot

„Ne može naša glavna prednost da bude jeftina radna snaga, pre svega zbog toga što je nema dovoljno,“ kaže za Blic ekonomista Miodrag Zec povodom reklame na CNN-u koju su platili Privredna komora Srbije i „Invest in Serbia“.

Da podsetimo, u spotu se kao jedna od prednosti investiranja u Srbiji navodi i ’jeftina radna snaga’, što je od Savez samostalnih sindikata Srbije ocenjeno kao sramno.

Miodrag Zec smatra da osim narušavanja nacionalnog dostojanstva, ovim spotom šalje i pogrešna poruka.

„Zemlji koja je mala poput naše ne može adut da bude jeftina radna snaga, jer je starosna struktura poremećena, tj. stanovništvo je sve starije. Mi nemamo obim i priliv mladih kakav, na primer, imaju Turska ili Kina, na osnovu čega je i moguće imati jeftinu radnu snagu“, kaže Zec.

Miodrag Zec ukazuje na to kako se zatvorio krug društvenih i ekonomskih problema.

„Ako je više starijeg nego mlađeg stanovništva, a male su plate, to znači da su mali doprinosi, dakle i male penzije, naravno i mala izdvajanja za zdravstvo i obrazovanje. Tu nema države“, navodi on.

On spornom ocenjuje i stavku o „visokoobučenoj radnoj snazi“, jer, kako kaže, ni to nije do kraja istina.

„Ono što vredi obučavati, što bi se bavilo proizvodnjom, poput elektroinženjera, odlazi u inostranstvo. A mi obučavamo otpravnike u stranim samouslugama, obučavamo pomoćnu radnu snagu za strane trgovinske lance, koji će da dovezu, prepakuju i prodaju robu uvezenu iz inostranstva“, kaže Zec.

Iz PKS, međutim, ni posle nedelju dana čekanja Blic nije dobio više informacija o kampanji – ko ju je osmislio, koliko je plaćena, koliko će da se emituje i da li je investitore moguće privući na neki drugi način osim reklamiranjem zemlje kao da je država trećeg sveta.

Izvor: Blic

Foto: YouTube screenshot