Šta su ključni izazovi u 2016?

IZAZOV2016.jpg
PinterestFacebookTwitterShare

Mali budžeti, nestručan kadar, content marketing i reputacija struke – ključni su izazovi sa kojima se suočila komunikacijska i kreativna industrija u Srbiji u 2015. godini, rezultat je poslednjeg istraživanja koje je, u saradnji sa agencijom MASMI, sproveo portal Marketing mreža.

O ključnim trendovima u struci za 2016. godinu biće više reči na drugom regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2016, koji će biti održan 2. i 3. marta u hotelu Radisson Blu Old Mill u Beogradu.

Poseban segment foruma biće posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Tokom trajanja foruma, svoje studije slučaja agencijama predstaviće i kompanije: IKEA Srbija, LOREAL Adria-Balkan, Vojvođanska banka, Vip Mobile, Delta Holding, Eurobank, UNIQA osiguranje, Societe Generale banka, Infostud, Ušće Shopping Centar, Microsoft Srbija i mnoge druge.

Stavove o kretanju, novim trendovima i izazovima struke istakli su stručnjaci za komunikacije stranih i domaćih kompanija koje posluju u Srbiji.

Predstojeća godina sa sobom donosi i nove izazove, a kako kažu u sektoru za korporativne komunikacije kompanije Delta Holding, najveći izazov za komunikatore u 2016. biće da se adekvatno prilagode situaciji u tradicionalnim medijima i vešto uvedu inovacije iz domena novih medija, a u cilju uspostavljanja najbolje komunikacije sa ciljnim grupama.

Jovana Milićević, External Communications Expert u kompaniji Vip Mobilekaže da su se društvene mreže već pozicionirale kao svojevrstan medij, čime su razbili tradicionalni lanac informacija, koji je kretao od kompanije, preko agencije ka medijima i na kraju dolazi do publike razbijen, ali se javljaju i novi izvori informacija. "Imajući sve to u vidu, pojačana je potreba za upravljanjem informacijama u realnom vremenu, što znači da ćemo morati da budemo fleksibilniji u komunikaciji i prilagoditi je platformi kojoj je namenjena."

Tanja Tatomirović, Communications Lead u kompaniji Microsoft za Srbiju, Crnu Goru, Kipar i Maltu, ocenila je da su upravo emocije naš najveći izazov. "Digitalna komunikacija i komunikacija u Srbiji uopšte mora što pre da prestane da bude ziheraška i da ide samo na sigurne opcije, poželjna pitanja i odgovore. Ona mora da evoluira i iskoristi mogućnosti razvoja tehnologije da bi se došlo do više informacija o potrošačima i njihovim sklonostima, te da bih se od njih učilo, da bi se oni iznenadili, šokirali, poveli ka cilju. Ukoliko emocije nema – nema ni značajnog uspeha komunikacije. Tada sve počinje i završava se na nivou klika ili pročitanog teksta koji brzo zaboravimo."

U kompaniji IKEA Srbija smatraju da sadržaj mora biti relevantan, blagovremen i konzistentan na svim platformama na kojima se "srećemo" sa potrošačima, da bi ga ljudi primetili i stvorili emotivnu konekciju sa brendom. "Ovaj proces staviće pred nas ključni izazov: transformaciju naše uloge od isključivo komunikatora, do analitičara i jednog od ključnih biznis partnera u osmišljavanju i sprovođenju poslovne strategije kompanije", dodala je Maja Vujašković Đureinović, menadžer za korporativne komunikacije u kompaniji IKEA Srbija.

Nevena Martinović, menadžer za odnose s javnošću u kompaniji Confluence Property Managmentsmatra da je neophodno što pre shvatiti da se promene dešavaju munjevitom brzinom i da su tehnološke inovacije otišle dalje od onoga što običan čovek može da procesuira. "Za brendove to predstavlja poseban izazov jer pred sobom imaju različite ciljne grupe kojima se obraćaju, a koje jednako ne percipiraju, razumeju i koriste sve te promene. U tom smislu izazov će biti kreiranje komunikacije koja u isto vreme prati sve te promene i koja jednako jasno komunicira sa svim važnim grupama."