Američki trgovci ne spavaju jer stiže Lidl

PinterestFacebookTwitterShare

Nemački diskontni lanac supermarketa Lidl otvoriće na leto prve objekte u Sjedinjenim Američkim Državama, pri čemu planira da u prvoj godini ima do 100 prodavnica, a taj potez bi mogao da uzdrma američke trgovce.

Grupa planira da otvori prvih 20 trgovina u Virdžiniji, u Severnoj i Južnoj Karolini, navodi se u saopštenju iz te kompanije.

Lidl, koji prodaje artikle po povoljnim cenama, već ima više od 10.000 prodavnica u 27 evropskih zemalja, sada traži radnike u SAD. Oprezni zbog predstojećeg dolaska nemačkog lanca, američki trgovci već preduzimaju akcije.

„Trgovci se pripremaju za ulazak Lidla na tržište. Ne spavaju, stvarno to uzimaju ozbiljno“, izjavio je Milos Ryba iz analitičke firme u trgovačkom sektoru IGD.

Nemačka diskontna formula nije novost za SAD. Aldi je, naime, svoj prvi američki objekat otvorio je 1976. a sada ih ima 1.600. Međutim Lidl se smatra potencijalno većom pretnjom od Aldija, jer se u poslednjih nekoliko godina odmakao od striktne formule popusta.

Lidl, naime, uvodi više brendova, svežih proizvoda iz pekara, doteruje svoje prodavnice i eksperimentiše sa internet prodajom. To bi moglo privući kupce u SAD, koji više preferiraju brendiranu robu u odnosu na privatne marke.

Lidl je za godinu dana do kraja februara 2016. ostvario prodaju u visini 64,6 milijardi evra.

Izvor: SEEbiz