Bankomat je “progutao” karticu, a vikend je, šta sad?

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Vikend je, novac vam je preko potreban, a bankomat vam je upravo progutao karticu. Sigurno ste van sebe, jer korisnički centar ne radi, a vi ste do ponedeljka liht roze.

Verovatno proklinjete banke, svi su krivi osim možda vas samih, jer je verovatnoća da je krivica upravo na vama – najveća.

Kako? U bankama navode da je najčešći razlog zadržavanja kartice u automatu to što je rok važenja kartice istekao, pa ju je bankomat prepoznao kao nevažeću. Vođenje računa o tome do kada traje vaša kartica je naravno na vama, ne na banci.

Banke, po pravilu, proces reizdavanja kartice kojima se bliži istek roka, a ukoliko su bile aktivne u poslednja 24 meseca, pokreću automatski i klijent u tom slučaju dobija pismeno obaveštenje da pred kraj meseca može preuzeti karticu u matičnoj filijali.

Kako objašnjavaju u bankama, ukoliko dođe do zadržavanja istekle kartice u bankomatu, nakon utvrđivanja identiteta klijenta i potvrđivanja da je kartica istekla, klijent se upućuje da u matičnoj filijali preuzme reizdatu karticu.

Razlog zašto bankomat “pojede” karticu kada pokušate da podignete novac sa računa, može biti i tehničke prirode.

U tom slučaju, klijent karticu može preuzeti lično, s tim da prethodno banka mora da potvrdi status kartice, odnosno njena valjanost za dalju upotrebu. Identifikaciju sprovode zaposleni banke, a lična identifikacija je potrebna radi sprečavanja mogućih zloupotreba.

Tu, međutim, nije kraj liste razloga zbog kojih možete ostati bez svoje kartice.

To će se, naime, dogoditi i ukoliko na bankomatu druge banke tri puta unesete pogrešan PIN kod.

U slučaju da tri puta unesete pogrešan PIN na bankomatu svoje banke, kartica će biti privremeno blokirana, ali je bankomat neće zadržati.

Šta god da vam se od ovoga dogodi u sred vikenda, ne preostaje vam ništa drugo nego da na broj naveden na bankomatu, koji je uglavnom dostupan 24h, prijavite nestanak kartice, pozajmite novac da “preterate” do ponedeljka i da se prvog sledećeg radnog dana lično pojavite u banci i rešite problem. I da sledeći put vodite računa kad ističe!

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay