• English
X

Poslovne vesti

BIZLife intervju: EXIT festival je premium brend koji ispunjava obećanja

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Promo/EXIT fondacija

Ivan Petrović, izvršni direktor EXIT Fondacije i glavni odgovorni za vođenje društvenih poslova i javnih odnosa za EXIT festival, čovek sa velikim iskustvom u koncertnoj i kreativnim industrijama govorio je za BIZLife o tome šta je uspeh, kako se gradi brend i dao savete mladima koji započinju biznis.

Kako se to pravi brend? Koji su početni koraci u poslu koji vode tome da proizvod postane brend?

Ima jedan čitav postupak brendiranja, ali mislim da je kod nas u Srbiji ta grana još uvek u povoju. Mi imamo odlične proizvode i kulturno nasleđe, ali nam brending fali. U suštini vi prvo morate imati viziju vrednosti koje brend predstavlja. Odmah zatim takozvano brend obećanje. I ono što je jako važno – da ga svaki put ispunite.

Doslednost znači iz godine u godinu održavati kvalitet, i ako je moguće pojačavati ga. Mi se u EXITu već 18 godina trudimo da to bude jedan premium brend sa najvećim svetskim izvođačima i odličnom organizacijom i atmosferom. Možda se snaga brenda na našem primeru može dokazati, jer mi kad počnemo prodaju za sledeću sezonu u decembru, mi već bez ijednog imena prodamo 10-15 hiljada karata. Znači, ljudi veruju brendu i znaju da će program biti odličan kao i svake godine, iako se to ne dešava u kocertnoj industriji.

Ko god je u toj industriji zna da ako izbacite kartu bez imena izvođača, niko neće kupiti kartu. To je zato što se EXIT uspešno afirmisao kao doživljaj.

Ključna je ta atmosfera, kosmopolitski duh. Emitujemo poruke pozitivne energije, jer EXIT festival je skopčan sa aktivizmom, on nije nastao da bi se prodalo što više piva i zaradilo nego da bi menjao neki kulturni model i neku stvarnost u Srbiji. To je ono što ljudi prepoznaju.

Da li imate preporuku za mlade ljude u Srbiji, koji biznis započeti, možda ne u muzičkoj industriji? Da li vi vidite neku nišu pogodnu za startup?

Ja bih im svakako preporučio da se bave nekim kreativnim poslovima i biznisima. Dolazi vreme kreativne ekonomije i tradicionalni biznisi propadaju. Sve se tako brzo menja da samo oni koji su najbrži, najkreativniji će opstati. Ne znam da li se neko seća kompanije Nokia koja je pre deset godina držala svetsko tržište, ali nije bila inovativna i kreativna i propala je. Za mlade ljude u Srbiji možda najjača niša su kreativni i digitalni sektor, gde se zapravo eksploatiše kreativnost. Preko interneta možete napraviti globalni biznis iz svoje sobe i već milion primera naših uspešnih kompanija svedoči o tome da imamo talenat za takve stvari.

Šta je za vas uspeh?

Za mene je uspeh kada možete da radite ono što volite, da osećate ispunjenje u tome. Da sanjate velike snove, da budete različiti i svedočite ostvarenju tih snova. Mi u EXITu sanjamo velike snove od početka i iznova i iznova ih potvrđujemo. Naravno, jako je važno da osećate unutrašnji mir i da imate balans porodičnog života i posla.

Povezane vesti

Izvor: BIZLife

Foto: Promo/EXIT fondacija

Piše: M.G. B.M

Komentari 2

  1. milijana

    Svi su oni sedeli po zatvoru za malverzacije i kradje, ali su ih spasli drugari iz DOS-a. Sada se tu hvale, a zaseli su na grbaču svih nas. Dosta bre, znamo sve o vama i pamtimo.

  2. Gagi

    Rispekt za najveci brend u Srbiji i to sta EXIT ekipa sve uspeva da napravi. Jedino kad je EXIT se u NS osecam kao da smo centar sveta!