Er Berlin izazvao žestoku “vazdušnu” bitku

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: AirBerlin

Stečaj Er Berlina (Air Berlin) izazvao je žestoku borbu vazduhoplovnih kompanija oko imovine te druge po veličini nemačke aviokompanije, posebno za izuzetno vredna prava sletanja.

O silini bitke dovoljno govori i izjava čelnika Rajanera Majkla Olirija koji je hitnu finansijsku pomoć nemačke vlade Er Berlinu ocenio “urotom”.

Er Berlin trenutno pregovara sa tri vazduhoplovne kompanije o prodaji imovine, izjavio je za FAZ izvršni direktor te posrnule kompanije Tomas Vinkelman.

Sve tri kompanije ugledne su što se tiče finansijskog stanja, dovoljno velike da Er Berlinu osiguraju budućnost, a zainteresovane su da zadrže nemačke vazdušne luke kao bazu za svoje operacije, dodao je on.

Pregovori uključuju i prodaju podružnice Niki, austrijske kompanije koju je osnovao nekadašnji slavni vozač Formule 1 Niki Lauda.

Vinkelman, koji je inače u Er Berlin došao iz Lufthanse, ističe da je cilj postići dogovor o prodaji do kraja septembra. Lufthansa je potvrdila učešće u pregovorima, a upućeni izvori Rojtersa tvrde da su za stolom i predstavnici IziDžeta.

Kompanija Kondor u vlasništvu turističkog giganta Tomas Kuk saopštila je kako je spremna odigrati “aktivnu ulogu” u restrukturiranju Er Berlina, bez detaljnijeg objašnjenja.

Er Berlin zatražio je otvaranje stečaja nakon što je ključni deoničar, arapski Etihad, zatvorio finansijsku slavinu nakon godina pokrivanja gubitaka. Nemačka vlada odobrila je potom kredit od 150 miliona evra kako bi Er Berlinu omogućila rad usred letne sezone, a dok ne završe pregovori o prodaji imovine.

Za šefa Rajanera koji je mnogo uložio u osvajanje tržišnog udela u Nemačkoj radi se o očiglednoj nameštaljci kako bi se imovine dokopala Lufthansa. Zvanični Berlin odbacio je njegove optužbe kao neosnovane.

Kroz nemačke aerodrome godišnje prolazi 194 miliona putnika, pokazuju podaci Eurostata, pa su prava sletanja vrlo zanimljiva “roba”.

Kako piše Fajnenšel Tajms, pozivajući se na podatke konsultantske kuće OAG, Lufthansa bi s imovinom Er Berlina zacementirala dominantnu poziciju na nemačkom tržištu, držeći više od polovine udela.

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: AirBerlin