Evropske proizvođače e-bicikala “guši” jeftini kineski uvoz

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Xiaomi

Evropski proizvođači električnih bicikala žale se Evropskoj komisiji na jeftini kineski uvoz, dovodeći ga u vezu s oblicima državne pomoći koji narušavaju ravnopravnu tržišnu utakmicu.

Evropsko udruženje proizvođača bicikala (EBMA) požalilo se Briselu da kineski proizvođači na evropskom tržištu praktikuju damping, prodajući električne bicikle po cenama neretko nižim od troškova proizvodnje. EK ima rok do kraja oktobra da odluči da li će pokrenuti istragu.

EBMA priprema i žalbu na nezakonite subvencije a zahtevaju i da se registruje uvoz bicikala iz Kine, što bi stvorilo uslove i za naplatu zaostalih, neplaćenih carina.

Bicikli su od ranije sporna tema na relaciji Brisel-Peking. EU je u decembru prošle godine optužio Kinu da izvrće smisao globalnog sporazuma o zaštiti klime insistirajući da se bicikli uvrste u zelene proizvode oslobođene carine.

Kineski standardni bicikli podležu plaćanju EU antidampinških carina od 1993. godine.

Iz EBMA poručuju da je prošle godine u EU prodato više od 430.000 kineskih e-bicikala, približno 40 posto više nego u godini ranije, uz procene da će ta brojka ove godine porasti na oko 800.000.

Glavni poverenik udruženja Moreno Fioravanti kaže da Evropljani godišnje kupe oko 20 miliona bicikala, od kojih ih je desetina na električni pogon, a kroz pet godina bi taj udeo mogao narasti na 25 posto.

Takođe podsjeća da su upravo evropske firme razvile tehnologiju asistiranog okretanja pedala na kojoj se temelje električni bicikli i da su lane u taj segment uložile oko milijardu evra.

Sada bi mogle biti gubitnici u odmeravanju snaga s kineskom konkurencijom. “Kineske firme dobijaju novac od vlade, a subvencije utiču na 30, 40 čak i 50 posto cene proizvoda, a rezultat je damping”, poručio je Fioaravanti.

Izvor: SEEbiz

Foto: Xiaomi