Gotov prvi deo kineskog „pojasa“ u Africi

pruga_voz_zeleznica_pix
PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Kenijski predsednik Uhuru Kenijata otvorio je prvu deonicu železničke pruge koja će ukupno koštati skoro 3,3 milijarde dolara, uz podršku Kine, a reč je o najvećem infrastrukturnom projektu od 1963. godine, kada je ta zemlja stekla nezavisnost.

Ta pruga će s velikom kenijskom lukom Mombasa na afričkoj obali Indijskog okeana povezati veliki deo istočne Afrike gde Kina nastoji da poveća trgovinu i svoj uticaj.

Nova pruga će zameniti deo stare, ukupne dužine 1.062 kilometra, koju su pre više od stotinu godina Britanci izgradili od Viktorijinog jezera do Mombase. Kenijske železnice su saopštile da će se putovanje od Najrobija do Mombasa skratiti sa više od 10 sati na svega četiri.

Kritičari smatraju da je pruga koju gradi Kina preskupa jer cena dostiže pet odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP) Kenije. Aktivisti su uspeli da sudskom odlukom zabrane deo njene izgradnje.

Nova pruga čijih je 608 kilometara otvoreno, prva je faza povezivanja s Mobasom suseda Kenije koji nemaju izlaz na more Ugande, Ruande i Južnog Sudana. Međutim, oni tek treba da počnu izgradnju koja bi trajala četiri godine, za to vreme bi se izgradio i nedostajući deo pruge u Keniji.

Kina, druga ekonomija u svetu, najveći je trgovinski partner Afrike gde je prošle godine većinom finansirala i svojim snagama izgradila prugu kroz Etiopiju.

AP navodi da Kina ima još planova za Afriku u okviru svog projekta „Jedan pojas, jedan put“. Ideju za „Novi put svile“ kineski predsednik je izneo 2013. godine da bi ojačao saradnju sa Azijom, Evropom i Afrikom.

Ta ideja u koju je Kina spremna da uloži milijarde dolara, obuhvata izgradnju više od 13.000 kilometara puteva i železnica za izvoz kineske robe, kao i radove u lukama.

Kenijska železnice su navele da će Kina šest godina upravljati kenijskom prugom, a potom je predati domaćim vlastima. Kineksa EXIM banka finasirala je 90 odsto projekta, a Vlada Kenije 10 odsto.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay