Grdelička klisura: Građevinski izazov

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: YouTube screenshot

Koridor 10 trebalo bi da bude završen ove godine. Za Grdeličku klisuru stručnjaci kažu da je jedno od najtežih gradilišta u Evropi. Na deonici od Grdelice do Vladičinog Hana grade se 33 mosta i dva tunela.

Građevinari na južnom kraku Koridora 10 rade čitave zime. U tunelu Predejane završava se asfaltiranje prvog sloja u desnoj cevi tunela, zatim će se odmah ići sa asfaltiranjem drugog sloja, pa se prelazi na asfaltiranje i leve cevi.

U levoj cevi se postavljaju zaštitni ivičnjaci i radi se na kanalima u kojima će biti smeštena telekomunikaciona i hidroinstalacija, kao i elektroinstalacije. Nakon toga sledi opremanje tunela.

Bilo je i problema – u aprilu prošle godine došlo je do odrona čitave zaštitne konstrukcije ispred leve cevi. Svi problemi su, međutim, rešeni i stvoreni su uslovi da ovo bude i prva deonica, kako je najavljeno iz nadležnog ministarstva, koja će biti zabršena možda već narednog meseca.

Zato u Koridorima ne kriju zadovoljstvo. “Od samog početka nije bilo lako. Bilo je tu mnogo problema koje smo rešavali manje-više u hodu, samo da ne bismo projekat doveli do neke suviše duge tačke završetka”, rekao je pomoćnik direktora “Koridora Srbije” Milovan Bekrić.

A ka Vladičinom Hanu je nekoliko pravih građevinskih poduhvata: Tunel Manajle, najteži i najduži tunel na Balkanu dug 1.804 metara, zatim najduži most preko Vrle dug 644 metra i najviši most Džemin visok 60 metara.

U gradilištu Momin Kamen gde se skida čitavo kameno brdo, do sada je skinuto 300.000 kubika kamena, a ostalo je da se skine između 40.000 i 50.000 kubika.

 

Izvor: RTS

Foto: YouTube screenshot