Henkel zabeležio rekordni nivo prodaje i prihoda

PinterestFacebookTwitterShare

Henkel je u 2016. godini zabeležio rast prodaje za 3,5 odsto na 18,714 milijardi evra, saopšteno je iz kompanije.

Pored toga, kompanija beleži rast prodaje na tržištima u razvoju, snažno povećanje operativnog profita od 8,5 odsto na 3,172 milijardi evra i dvocifreno povećanje dividende od 10,2 odsto na 1,62 evra po prioritetnoj akciji.

„Prethodna 2016. godina je bila veoma uspešna za Henkel. U izazovnom tržišnom okruženju, postigli smo novi rekordni rast prodaje i prihoda i tako ostvarili postavljene finansijske ciljeve. Takođe smo ostvarili značajan i održiv nivo prihoda. Po prvi put smo ostvarili korigovani operativni profit od više od 3 milijarde evra,“ rekao je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen. „U septembru smo završili i preuzimanje kompanije San Prodakts (Sun Products), što je druga najveća transakcija u istoriji naše kompanije. Ovo predstavlja veliki korak za Henkel i značajno jača poslovanje sektora Deterdženti i kućna hemija u Severnoj Americi. U novembru smo predstavili i nove strateške prioritete za 2020. godinu i period nakon toga. Na osnovu odličnih rezultata u prethodnoj godini i jasnih prioriteta za naredne, posvećeni smo uspešnom razvoju kompanije i u budućnosti.“

Sa 18,714 milijardi evra, prodaja u fiskalnoj 2016. je dostigla novi rekordni nivo i porasla za 3,5 odsto u poređenju sa prethodnom godinom. Kada se u obzir uzmu efekti kursnih razlika, prodaja je porasla za 7,1 odsto. Pozitivni efekat od akvizicija i prodaja iznosio je 4,0 odsto, prevashodno kao rezultat akvizicije kompanije San Prodakts (Sun Products).

Po pitanju tekuće fiskalne 2017. godine, Hans Van Bajlen je rekao: „Očekujemo da će se promenljivo i neizvesno stanje na tržištu nastaviti. Ipak, zahvaljujući jasnom strateškom opredeljenju, jakom globalnom timu i inovativnim brendovima i tehnologijama na vodećim tržišnim pozicijama, uveren sam da ćemo nastaviti sa profitabilnim rastom. Što se tiče fiskalne 2017. godine, očekujemo organski rast prodaje od 2 do 4 odsto, rast korigovanog prihoda od prodaje (EBIT) za više od 17,0 odsto, kao i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od 7 do 9 odsto.“

Izvor: BIZLife