Henkel zabeležio rekordni nivo prodaje i prihoda

PinterestFacebookTwitterShare

„Prethodna 2016. godina je bila veoma uspešna za Henkel. U izazovnom tržišnom okruženju, postigli smo novi rekordni rast prodaje i prihoda i tako ostvarili postavljene finansijske ciljeve. Takođe smo ostvarili značajan i održiv nivo prihoda. Po prvi put smo ostvarili korigovani operativni profit od više od 3 milijarde evra,“ rekao je izvršni direktor kompanije Henkel, Hans Van Bajlen. „U septembru smo završili i preuzimanje kompanije San Prodakts (Sun Products), što je druga najveća transakcija u istoriji naše kompanije. Ovo predstavlja veliki korak za Henkel i značajno jača poslovanje sektora Deterdženti i kućna hemija u Severnoj Americi. U novembru smo predstavili i nove strateške prioritete za 2020. godinu i period nakon toga. Na osnovu odličnih rezultata u prethodnoj godini i jasnih prioriteta za naredne, posvećeni smo uspešnom razvoju kompanije i u budućnosti.“

Sa 18,714 milijardi evra, prodaja u fiskalnoj 2016. je dostigla novi rekordni nivo i porasla za 3,5 odsto u poređenju sa prethodnom godinom. Kada se u obzir uzmu efekti kursnih razlika, prodaja je porasla za 7,1 odsto. Pozitivni efekat od akvizicija i prodaja iznosio je 4,0 odsto, prevashodno kao rezultat akvizicije kompanije San Prodakts (Sun Products). Organski rast prodaje, koji isključuje uticaj valutnih kretanja i akvizicije/prodaje, zabeležio je rast od 3,1 odsto. Nakon korekcije jednokratnih dobiti, jednokratnih troškova i troškova restrukturiranja, korigovani operativni profit (EBIT) porastao je za 8,5 odsto na novi rekordni nivo od 3,172 milijardi evra (2,293 milijardi evra u prethodnoj godini). Korigovani prihod od prodaje (EBIT marža) porastao je za 0,7 odsto, sa 16,2 na 16,9 odsto, dostižući novi rekordni nivo. Finansijski rezultat poboljšao se sa -42 miliona evra na -33 miliona evra. Korigovani godišnji neto prihod, posle oduzimanja iznosa koji se pripisuju manjinskim akcionarima, porastao je za 10,0 odsto na 2,323 milijardi evra, u odnosu na 2,112 milijardi evra u 2015. godini. Korigovani prinos po prioritetnoj akciji (EPS) porastao je za 9,8 odsto sa 4,88 evra na 5,36 evra i dostigao novi rekordni nivo.

Učinak poslovnih sektora u 2016. godini

Sva tri sektora doprinela su pozitivnom učinku i zabeleženom solidnom rastu u organskoj prodaji. Sektor Adhezivi Tehnologije postigao je rast organske prodaje od 2,8 odsto u fiskalnoj 2016. godini i tako nadmašio širenje tržišta. Prodaja u sektoru Beauty care porasla je organski za 2,1 odsto, dok je sektor Deterdženti i kućna hemija zabeležio rekordni rast organske prodaje od 4,7 odsto. Tržišta u razvoju nastavila su sa snažnim učinkom i rastom organske prodaje, sa dvocifrenim povećanjima u regionu Latinske Amerike, kao i snažnim rastom u regionu Istočne Evrope. U Istočnoj Evropi, prodaja je organski porasla za 7,0 odsto.

Predviđanja za 2017. godinu

Po pitanju tekuće fiskalne 2017. godine, Hans Van Bajlen je rekao: „Očekujemo da će se promenljivo i neizvesno stanje na tržištu nastaviti. Ipak, zahvaljujući jasnom strateškom opredeljenju, jakom globalnom timu i inovativnim brendovima i tehnologijama na vodećim tržišnim pozicijama, uveren sam da ćemo nastaviti sa profitabilnim rastom. Što se tiče fiskalne 2017. godine, očekujemo organski rast prodaje od 2 do 4 odsto, rast korigovanog prihoda od prodaje (EBIT) za više od 17,0 odsto, kao i rast korigovanog prinosa po prioritetnoj akciji od 7 do 9 odsto.“

Izvor: BIZLife