INTERVJU: Iva Nedeljković, HR Manager- Balkan regia, Tikkurila

Iva_Nedeljkovic_TIKKURILA
PinterestFacebookTwitterShare

Kada je finska kompanija Tikkurila 2011. godine preuzela tadašnju Zorku Šabac i proširila svoje poslovanje i na druge balkanske zemlje, njihova kultura skoro neprimetno se uvukla u sve „pore“ kompanije negujući demokratiju, hrabrost i marljivost, uz poštovanje tradicije i običaja.

Kako kaže Iva Nedeljković, HR Manager za Balkan u ovoj kompaniji „iako imaju reputaciju uzdržanosti i promišljenosti, Finci su većinom skromni, iskreni i pouzdani, pridaju veliki značaj rečima i uvek misle tačno onako kako govore“. Pre njenom iskustvu, finska poslovna komunikacija je vrlo jednostavna, njihovo „da“ zaista je „da“, i „ne“ nikada nije „možda“. „Nastoje da budu što efikasniji, prate rasporede i planove a kašnjenje na sastanak smatraju izuzetno nepristojnim. Na poslovne sastanke uvek donose poklone pa je to postao i naš običaj. Finci važe za prilično tolerantno društvo koje smatra da je obrazovanje najvažniji faktor njihovog ekonomskog uspeha. Važnost koju pridaju edukaciji zaposlenih u potpunosti je kompatibilna i sa našom lokalnom strategijom, što olakšava procese planiranja budžeta i kreiranja planova usavršavanja. Jedino što je tipično finsko a čemu se još uvek prilagođavamo svakako je sauna koju Finci često koriste kao mesto poslovnog sastajanja, smatrajući da je njeno umirujuće okruženje idealno mesto za pregovaranje“ objašnjava Nedeljković poslovanje u Tikkurili.

Na pitanje koje su to to vrednosti i kvaliteti koje su tokom godina naučili da traže i cene kod zaposlenih, Nedeljković priznaje da su najsnažniji izvora uspeha su motivisani timovi i pojedinci. „Tikkurila ima zaista puno iskustva u selekciji i regrutaciji, te ovim procesima poklanja izuzetnu pažnju. Za sve naše pozicije uvek izdvajamo kandidate vrhunskih kognitivnih sposobnosti, motivisane za konstantno učenje i sopstveni razvoj. Iako je kod kandidata važno i konkretno znanje koje mogu doneti u kompaniju, naglasak se ipak stavlja na prethodno navedene osobine, koje je nemoguće ili vrlo teško promeniti. Takođe, istrajnost je nešto što odlikuje osobe koje su spremne da se posvete poslu i vredno rade a ova osobina kod zaposlenih posebno je značajna kada dođe do prvih prepreka u obavljanju posla“ pojašnjava Nedeljković.

A šta je to što je kompanija naučila od svojih najboljih zaposlenih? „U sportu najčešće najbolji igrači ne postaju i najbolji treneri. Jednom prilikom odabrala sam najboljeg performera tima da bude menadžer. Verovala sam da ako može tako dobro da obavlja svoj posao, sigurno je da može i da navede druge članove tima da rade jednako efikasno. Nažalost, to se nije pokazalo kao dobro rešenje i zaposleni je bio toliko razočaran da je sam dao otkaz, a tim je ostao i bez menadžera i bez najboljeg radnika. Ovakve loše procene naučile su me i da budem vrlo otvorena kada dođe do greške. Iz mnoštva motivacionih pouka od zaposlenih izdvojila bih i ono što nas u Tikkurili inspiriše da svaki dan damo svoj maksimum – pobednički duh, dobar vic, još bolja muzika i vesele boje“, deli svoje znanje Nedeljković.

Personalizovan pristup je ključan

S obzirom na to da je zaposliti kvalitetnu osobu tek početak, Tikkurila stalno ulaže u razvoj i stvaranje okruženja u kome se kreira i prenosi znanje. Diskutujemo i pravimo individualne planove razvoja za svakog zaposlenog. Kontinuirana edukacija predstavlja naše opredeljenje za 2017. godinu pa smo potpisali sporazum o strateškom partnerstvu sa Mokrogorskom školom menadžmenta kako bismo zajednički radili na podizanju kompetencija naših zaposlenih“ otkriva Nedeljković.

Izvor: BIZLife magazin