INTERVJU: Peter Jagodič, izvršni direktor Mercate

PinterestFacebookTwitterShare

Da bi bilo koja kompanija napredovala u trenutku vremena u kome živimo, pa i naša, mora da ulaže u unapređivanje i modernizaciju procesa, kao i u razvoj tehnologije, kaže za BIZLife magazin izvršni direktor kompanije Mercata Peter Jagodič.

„Ovde godine mnogo smo ulagali u modernizaciju naših distibutivnih centara. Tako smo u svoj beogradski distibutivni centar implementirali najsavremenija tehnološka rešenja, među kojima su viljuškari koji pripadaju Turret rack tehnologiji. Reč je o specijalno dizajniranim uređajima za rad u uskim prolazima, koji omogućavaju veliku gustinu regala i maksimizaciju skladišnog kapaciteta na određenoj površini objekta. Zatim, prvi smo u Srbiji koji koriste najnoviji TC 8000 Zebra uređaje za očitavanje bar codova. Time smo osigurali brzu i pouzdanu kontrolu robe pri prijemu, razmeštaju, popuni lokacija i izdavanju,“ kaže Jagodič i dodaje da kompanija u narednom periodu namerava da održimo kontinuitet u ulaganjima, „najviše u dobra i napredna tehnološka rešenja, ali i u ljude, koji su glavni motor naših promena“.

Neko ima sjajan proizvod, koji zahteva posebne uslove skladištenja, i prilično obimnu distribuciju. Kako biste tom klijentu objasnili da je Mercata prava kompanija za njega?

Mercata je po prihodima drugi distibuter na tržištu Srbije, a da bismo očuvali tu poziciju, a u narednim godinama postali i vodeći distibuter na tržištu, u svom poslovanju primenjujemo najviše standarde i savremena tehnološka rešenja. Ono što nas izdvaja na tržištu je najbrža i najšira distributivna mreža koja broji više od 18.000 objekata. Raspolažemo i jakom transportnom mrežom, sa preko 300 vozila, među kojima su teretna, dostavna i komercijalna vozila. Veoma vodimo računa o uslovima skladištenja proizvoda, o sistemima obezbeđenja, ali takođe vodimo računa i o temperaturnim uslovima prilikom skladištenja proizvoda, da budu u skladu sa standardima kvaliteta, kako bi se izbeglo bilo kakvo oštećenje ili promena u kvalitetu pod uticajem svetlosti, vlage ili temperature. Kada su cigarete u pitanju, tu posebno treba imati u vidu da je to skup proizvod, te da distribucija istih mora da osigura i veoma visok nivo obezbeđenja.

Kako biste opisali prethodnih 26 godina Mercate, koje su to bile ključne godine u poslovanju kompanije?

Kao izazovne, dinamične i uspešne. Ono što posebno mogu da izdvojim jeste trenutak osnivanja kompanije 1991. godine, zatim 2008. godinu kada je Mercata postala ekskluzivni distributer JTI. Tokom tog perioda udvostručili smo njihovo učešće na tržištu koje sada prelazi 22%, a unutar duvanske industrije JTI je  postala kompanija sa najbržim organskim rastom.

Sledeća jako važna godina za nas bila je 2015. kada smo svoje poslovanje proširili van domena distribucije za duvanske proizvode. To je bila godina kada smo u svoj asortiman uvrstili i FMCG kategorije proizvoda.  Na to su nas podstakli partneri, zadovoljni uslugom koju pružamo, jer je distibucija cigareta jako zahtevna, a kada u tom segmentu radite dobar posao i imate uspešne klijente, onda imate razloga da gledate i šire. Tokom 2017. godine smo ostvarili i više od dva nova ekskluzivna partnerstva, među kojima bih izdvojio poslednja dva zaključena, sa  Fruvitom i Violetom, što samo potvrđuje i ostvarnei rezultat i naš kapacitet za dalje osvajanje ove oblasti distribucije.

U narednim mesecima nameravamo da osvajamo nove oblasti i svoju distibuciju proširujemo i na farmaceutske proizvode.

Šta je, osim vašeg velikog iskustva u FMCG sektoru, Mercata dobila vašim dolaskom? Šta je bila prva stvar koju ste uradili kada ste stigli u Mercata-u?

Kako sam vše od 16 godina proveo sam u FMCG industriji, radeći na odgovornim pozicijama u kompanijama kao što su Henkel i Mondelez International, gde sam imao iskustva rada na različitim kategorijama FMCG proizvoda, od kozmetike i kućne hemije preko konditorskih proizvoda i kafe, jako dobro sam naučio potrebe jednog klijenta prema distributeru. Prelaskom u Mercatu, biznis sagledavam iz nove perspektive, jer sada sam neko ko vodi sisitem koji treba da odgovori na sve one potrebe koje sam nekada i sam kao klijent zahtevao. Bio mi je veliki izazov da pređem na drugu stranu, a svoju prednost upravo sagledavam u tome što tačno znam šta je jednom principalu potrebno.

Po dolasku u Mercatu, zajedno sa svojim timom, uradili smo detaljan screen čitavog sistema, redefinisali prioritete i pristup principalima, dok sam sebi sam zacrtao veoma izazovne ciljeve, sa težnjom da od Mercate napravimo vodećeg distributera na tržištu. Tokom prvih šest meseci 2017. godine ostvarili smo dvocifren rast prodaje, zatim smo u cilju unapređenja prodajnih procesa u sistem implementirali i nove tehnološki napredne uređaje, koji su doneli značajno unapređenje u radu naše prodajne sile i praćenju performansi rezultata samih brendova. Osvežili smo i naš vizuelni identitet, intenzivirali ulaganja u zaposlene kroz edukacije i biznis treninge, a kada je sam biznis u pitanju, intenzivirali smo naše planove za izlazak u region.

Na šta ste najviše ponosni u ovih nekoliko meseci otkada ste na mestu izvršnog direktora?

Više je stvari na koje sam ponosan, a koje bih istakao. Ponosan sam na to što je Mercata ove godine potpisala ekskluzivni šestogodišnji ugovor o poslovnoj saradnji sa kompanijom Japan tobako internešnal (JTI), članicom Japan Tobacco grupe, jednom od vodećih kompanija u duvanskoj industriji i najvećim japanskim investitorom u Srbiji, čime smo dodatno osnažili naše partnerstvo. Zatim, kako sam već naveo u prvoj polovini godine, ostvarili smo dvocifren rast prodaje, a sa nekim principalima poput Hella i Fructusa, prodaja je rasla i preko 70%, što je neverovatan rezultat. Ali ono na šta sam najviše ponosan je da smo peko cele godine uspešno radili na stvaranju pravog tima koji je spreman da sa puno entuzijazma uđe u osvajanje novih poslovnih ciljeva i doprinese da snažnije koračamo ka svojoj viziji – distributerom broj jedan u Srbiji.

Izvor: BIZLife magazin