INTERVJU: Tihomir Civkaroski, generalni direktor „Knauf Insulation“

Tihomir_cikvarovski_Knauf
PinterestFacebookTwitterShare

Sa više od tri decenije iskustva u industriji izolacionih materijala, kompanija „Knauf Insulation“ svakodnevno aktivno radi na podizanju svesti o važnosti energetske efikasnosti. Upravo zbog toga, i na domaćem i na globalnom tržištu, lideri su u inovacijama a o tome koliko srpska građevinska industrija „drži korak“ sa svetom, pričamo sa generalnim direktorom ove kompanije, Tihomirom Civkaroskim.

Da li ste i vi, u vašem sektoru, osetili prvo stagnaciju a potom i rast koji se dogodio u prethodne dve godine?
Poslednjih pet, šest godina je prilično turbulentno u građevinarstvu. Nakon stupanja na snagu Zakona o energetskoj efikasnosti u 2012. godini, došlo je do rasta tržišta izolacionih materijala, shodno pooštrenoj regulativi za U vrednosti u zgradarstvu. Zatim je nastupila manja stagnacija 2015. Prethodnu godinu je obeležio snažan dvocifren rast, a pozitivan trend je evidentan i u prvom kvartalu ove godine.

Upravo su oporavak građevinske industrije podstakle gradnja u svim sektorima i renoviranje javnih objekata. Kolika je uloga „Knauf Insulation“-a u ovim projektima?
„Knauf Insulation“ sa svojim proizvodnim portfolijom kamenih i staklenih vuna ima potencijal za učešće na gotovo svim novim objektima. Značajno smo prisutni u domenu ravnih krovova kod srednjih i većih industrijskih hala kao i svih tržnih centara – zbog potrebe za negorivom izolacijom, kakva je kamena vuna. U zgradarstvu smo prisutni u fasadama, izolaciji podova, garaža, krovova, i izolaciji postrojenja za grejanje i hlađenje.  Značajni poslovi su odrađeni na energetskoj sanaciji i obnovi škola, vrtića, bolnica i kliničkih centara gde je naš tehnički tim bio izuzetna podrška investitorima.

Jedna od stvari na koju posebno obraćate pažnju je i podizanje svesti o značaju energetske efikasnosti?
Energetska efikasnost je zapravo usko povezana sa održivošću i zaštitom životne sredine. Kao inovativni proizvođač izolacionih materijala, 2009. godine smo patentirali jedinstvenu ECOSE tehnologiju u proizvodnji staklenih vuna, a prošle godine smo tu tehnologiju, sa vezivom bez dodatog formaldehida, uveli i u proizvodnju kamene mineralne vune u našoj fabrici u Surdulici. Naša fabrika u Srbiji je dobila zadatak da izgradi „know-how“ za uvođenje ove tehnologije za ostale naše fabrike u svetu. Sa ponosom mogu reći da smo u tome i uspeli. Ova tehnologija omogućava poboljšani kvalitet vazduha u objektima gde su naši proizvodi ugrađeni.

Prošle godine donete su i nove regulative vezano za zaštitu od požara. Da li se njihov efekat oseća u kvalitetu gradnje?
Usled usklađivanja sa regulativom EU Srbija je krenula u smeru poboljšavanja protivpožarne regulative u građevinarstvu, što će doprineti većoj sigurnosti građana u zgradama. Preventivnim delovanjem u smislu ugradnje negorivih materijala na fasadama mogu se sprečiti velike materijalne štete i smrtni ishodi usled gušenja ili opekotina. Sa negorivim materijalom kakav je kamena vuna nemoguće je da se požar proširi putem fasade.

Prednosti srpskog tržišta
Srbija ima veliki potencijal za energetsku obnovu zgrada jer rasipa ogromnu količinu energije za grejanje i hlađenje objekata sa nepostojećom ili nedovoljnom termičkom izolacijom. Druga značajna prednost je spremnost stručne javnosti da usvaja i primenjuje najnovija dostignuća i tehnologije u izgradnji koje se primenjuju u razvijenom svetu. Oni svojom otvorenošću doprinose da se lakše, brže i kvalitetnije gradi u Srbiji. „Knauf Insulation“ svojim proizvodnim programom i ekspertizom je značajan partner u svemu tome.

Izvor: BIZLife magazin

Piše: Danijel Jovanović

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Polja označena sa * su obavezna.